Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skiter i bokföringen  (läst 2945 gånger)

ersam

• -
SV: Skiter i bokföringen
« Svar #20 skrivet: 28 apr-10 kl 20:45 »
Nu får du allt berätta om livets hemligheter!  :)

Vad är expansionsfond? Finns väl också periodiseringsfonder.  ???

Själv har jag ju bara gått back.  :-[

Lars i skogen

« Svar #21 skrivet: 28 apr-10 kl 21:34 »
Inget av det var aktuellt för mig heller just nu, men expansionsfond är intressant i framtiden. Jag kan inga detaljer just nu, men det innebär att man som enskild firma bara behöver dra av samma skatt som aktiebolag har (28%) på vinsten om den sedan ska återinvesteras i rörelsen. Väldigt användbart när man har rejäl vinst och ska utöka verksamheten!

Periodiseringsfond innebär väl i princip att man skjuter upp skatt till senare år, typ om man tjänar mycket i år men förväntar sig gå med förlust nästa år.

Sten-Åke Lindell

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 01 maj-10 kl 19:02 »
Inkomstdeklaration 2 klar, K10 blanketten fixad! Jag döööör!

Sten-Åke Lindell

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 01 maj-10 kl 21:16 »
Handelsbanken vill att jag använder deras dosa för inloggning med kortläsare i stenåldersformat (större än mobilen).
E-legetimation blockerad fr.o.m idag! Kundtjänst obevekligt, alla skall använda nya inloggningen (diktat!!!) med nya kortet.
Godnatt Handelsbanken!

ersam

• -
« Svar #24 skrivet: 01 maj-10 kl 21:20 »
Handelsbanken vill att jag använder deras dosa för inloggning med kortläsare i stenåldersformat (större än mobilen).
E-legetimation blockerad fr.o.m idag! Kundtjänst obevekligt, alla skall använda nya inloggningen (diktat!!!) med nya kortet.
Godnatt Handelsbanken!

Jag har Postgiro på Nordea. Kund med dosa hos Sparbanken. Och har e-legitimation hos Handelsbanken. Det sista är ju drömmen att bara installera ett säkerhetsprogram och sen bara ha EN kod som funkar till allt. Men den drömmen är snart över?  >:(

Susannett

• L.A.B.A.T.Y.D
    • Uppland
« Svar #25 skrivet: 01 maj-10 kl 21:38 »
då kanske jag ska slå ett slag för skandiabanken?
alt 1, certifikat plus engångskoder
alt2, bankid
alt3, telefonbank

Det är bara att välja  8)
är Återprenumerant såklart.

ersam

• -
« Svar #26 skrivet: 01 maj-10 kl 21:41 »
Engångskoder och telefonbank går bort direkt!  (:)

Tror vi får betydligt mer komplicerade system i framtiden. Det viktigaste för bankerna är ju att de skyddar sina egna pengar.  >:(

Dela detta:

* Inloggade just nu

523 gäster, 2 användare (2 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser