Jag blir inte klok på det här med kaninavel. Dom kaniner jag parat förut har jag bara plockat ur buren när som helst, in till hanen, sen har det varit klart på tio minuter och kommit ungar en månad senare. Nu parade jag en hona för ett antal veckor sen, flera parningar blev det så vi väntade oss verkligen ungar. Ca 1,5 v innan beräknad förlossning gjorde honan ett stort fint bo. Sen hände inget mer. Inga ungar kom! Provade att ta henne till hanen igen ca 1 vecka efter det visade sej att hon var tom. Lika den gången, dom parade sej flera gånger och hon var mycket villig. Så nu väntar vi igen på resultat om ca 2 veckor. Sedan har jag 2 till honor jag tänkte få ungar av i vår. Dom skulle vart parade då jag hämtade dom, men inga ungar kom. parade den ena honan med min hane, blev flera riktiga parningar, och sen har dom bott ihop stor tid efter det. Dom trivs väldigt bra tillsammans, äter ihop, sover bredvid varann och sitter och putsar varann. Däremot inget sexuellt intresse, betyder det att hon förmodligen är dräktig? I så fall ska ungar födas om bara några dagar, men ännu har hon inte börjat på något bo eller blivit märkbart större om magen. Och den andra honan som skulle paras har jag provat flera gånger att ha hos hanen, men hon springer bara undan och är inte alls intresserad av att ha något med honom att göra. Någon enstaka parning har det blivit, men jag har svårt att tänka mej att det tog sej av det. Så nu behöver jag råd, jag fattar ingenting. Hade ju hoppats på ungar innan hösten...