Vad har jag för ras? (Dvärghöns)

Startat av Hönz, 18 Apr-10 kl 15:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Hönz

Vad har jag för ras?

De två närmsta är Dvärgkochin men de tre andra hönorna? Jag köpte dem av en bonde som föder upp massa olika raser.
Hästar, Dansk/svenska gårdshundar och Höns! :) ("Dvärgblomme" (lokal korsning), Araucana).

Hönz

Kommer här!
Hästar, Dansk/svenska gårdshundar och Höns! :) ("Dvärgblomme" (lokal korsning), Araucana).

Daniel Sörensen

dvbrahmaXdvsussex? nä jag vet inte? haha
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

patrick.

det kan nog vara lite allt möjligt i dem ser det ut som ;)

Hönz

Okej :-S Jaja, den brun- och den svartspräckliga är väldigt små. Den gula är mer i samma storlek som dvärgkochinhönan..

Hönz

Nu har jag varit och frågat fågelgubben som jag köpte dem av.

Det var korsning mellan massor av dvärghöns, hans visste inte vilka :)

Han kallar dem för dvärgblommehöns  ::)

Hönz

Förresten använder han dem för att avla fram andra ägg, de är enligt honom helt fantastiska ruvare. Dessutom är de väldigt friska, lever läänge

Eko-Trädgård

hej,

jag har en stor sussex som ser ut som din gula...  fast hon väger 5 kilo

mvh

JOnathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

Pelargon

Jag tycker att de liknar lite av japanska silkeshöns.
Tycker om att laga mat i min vedspis.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

209 Gäster, 0 användare