Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gula lappar i öronen på minigrisar??  (läst 1157 gånger)

purelyplatonic

Gula lappar i öronen på minigrisar??
« skrivet: 18 apr-10 kl 09:45 »
Vi ska nu flytta till större gård och vi får nu börja ta bidrag etc.
Då kom jag på att man måste sköta detta med gula lappar i öronen på djuren och vi har ju två minigrisar som vi inte har några sådana i. De borde inte ha vårt ppn men jag har inga från uppfödningsplatserna, vet inte var de kommer ifrån i från början och jag vet att jag egentligen borde ha varit strängare på det men nu är det som det är. Frågan jag har är, om man inte har gula lappar i öronen på den får man bidragsstraff då? Finns det någon annan slags märkning man kan ha istället för de gula lapparna för de är så fula?

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
SV: Gula lappar i öronen på minigrisar??
« Svar #1 skrivet: 18 apr-10 kl 13:20 »
Vet du inte varifrån de kommer så får minigrisarna ditt PPN-nummer. Men försök att ta reda på uppfödarplatsen om du kan.

Det finns runda små lappar som är 28 mm (tror jag det var) i diameter som är till gris. Sen vet jag att man kan få dispans att använda de sk. "Horten"-märkerna. Det är metallklipsen man har till får och getter.
Hör med SJV.  ;)
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

619 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser