Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nu är det vår, vad kan jag plocka i naturen av blad, ogräs ó örter till hönsen?  (läst 1389 gånger)

Majkan

• Skåne
    • www.Vingesus.se/Louise
Hej!
Nu när våren kommer i full fart är växter och blad fyllda av särskilt mycket nyttigheter tror jag. Vad kan man ge dem förutom gräs, maskrosblad och klöver?
Kram
Marika
Är livsnjutare och levnadskonstnär. Gör allt som tilltalar mig! Är så gott som alltid positiv.

Skytten

• Skåne
Vad som nu finns för en tupp, är nog mycket. En tupp har flyttat in på min tomt, och gal hela halva dagen, då inga hönor finns lätt tillgängliga.  Han har lämnat en gård nån kilometer härifrån, antagligen efter en kontrovers med andra tuppar.  Stannar han lite längre, och ingen ställer anspråk på tuppen, så ska jag förse honom med ett harem av sju hönor.

Mat har han hittat, och inte varit så ofta vid fågelbordet, han tycks trivas i en viss hörna av tomten, där det finns snår, och då antagligen mat tillräckligt.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
Allt ogräs jag rensar slänger jag in till hönsen. De äter det de gillar. En och annan mask följer också med.

Tommy Alm

• Som naturen - kompromisslös.
    • Värmland
Hej du ... du kan ge dom i princip vadsomhelst. Så här års så går dom mest och vänder på löv och krafsar och söker efter nyvakna insekter och småkryp. Ge dom det som finns omkring dig -så lär du dig till slut vad dom inte vill ha. Grönt färskt gräs och allt annat som bryter av den ensidiga vinterkosten är väldigt begärligt har jag noterat när dom går omkring hemma hos mig och sprätter på gårdsplanen.

Tommy
Arbetar och lever för en Vision - lever Min dröm som om den vore sann. Söker efter människor att dela detta med. Långsamt - tålmodigt och med stor iver kommer jag allt närmare ... mitt slutliga mål.

Dela detta:

* Inloggade just nu

516 gäster, 3 användare (1 dolda)
ärt, Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser