Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Alternativ till "plastremsedraperi"  (läst 3871 gånger)

louise

• Gäst
Alternativ till "plastremsedraperi"
« skrivet: 04 apr-10 kl 23:00 »
Fick idag akut uppfinna en regnskyddsvägg till en hydda och tog en gammal pressenning och spikade upp som draperi.

Slog mig då att- vad är det som är så special med de här plastremsedrapierna man brukar ha? Särskilt tåliga? Håller kyla ute? Vad?

Annars fortsätter jag att klippa sönder min gamla pressening som redan fallit i lagom bitar för att sättas på grishyddor. Det är dessutom mycket lättare att fälla undan något som är i två eller tre bitar än 50, tex när man ska hiva in mer halm.

Existens?

• Gäst
SV: Alternativ till "plastremsedraperi"
« Svar #1 skrivet: 04 apr-10 kl 23:03 »
Dom köpta draperierna är ju mycket tjockare, nog uppåt 5 mm tjock plast, dom håller sig alltså nere även om det blåser, tätar lite bättre rent allmänt.

louise

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 05 apr-10 kl 01:02 »
ah... Å pressenningar skulle blåsa upp menar du? Å.. hur tätar bättre?

Charlotte

• -
« Svar #3 skrivet: 05 apr-10 kl 01:04 »
Plastremsorna i en köldridå går omlott en bra bit.
                      Mvh
                Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Krågedal

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 05 apr-10 kl 07:58 »
Hej! Jag köpte en rulle köldridå, till hönshuset. Det är ett omgjort dass. Så fördelen med en "riktig" köldridå (tycker jag) plasten är tjock, genomskinlig, lätt att göra rent. Jag satte upp den på en list (en smal bräda) och så spikade jag fast plastremserna omlott, de ligger nästan dubbelt. Den har jag uppe när det är som kallast och hönsen har lärt sig hur man tar sig emellan och de kan se igenom den, det blåser inte på dem... Så för hönsen är det bra!
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

solenergi

• Även lugna vatten måste få strömma.
    • Småland
    • www.kasplinaberggen.se
« Svar #5 skrivet: 05 apr-10 kl 17:56 »
Hej

Har inga djur själv men åker ofta förbi ett ställe med bussen, de har en trasmatta i öppningen för fårens lilla hus, verkar funka bra, den är öppe både vinter o sommar.

Kanske en idé?

Må fint.

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #6 skrivet: 22 jul-13 kl 01:15 »
Vi testar sedan någon vecka med fleecefiltar, dubbelvikta för lite mer tyngd och omlott till shetländarna, och det fungerar bra. När flug och broms-tiden är slut skruvar vi nog ner dem, för hästarna har inget problem med kylan.

hustran

« Svar #7 skrivet: 22 jul-13 kl 01:34 »
jag har "plastremsedraperi" till fåren,det fungerar jättebra men om man har öppningen mot söder eller soligt så blir de vita och förstörda snart.

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #8 skrivet: 28 nov-13 kl 14:51 »
Våra svarta fleecefiltar har fungerat bra hittils och kommer att få sitta över vintern för att testa hur de tål det. Vi har haft öppningen mot norr, men av den anledningen att vi ser vad kusarna gör från huset då.

Dela detta:

* Inloggade just nu

491 gäster, 3 användare
Tiomilaskogen, Trollsmultron, Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser