Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rådjurens framfart på äppelträden  (läst 1879 gånger)

bos taurus

• Uppland
Rådjurens framfart på äppelträden
« skrivet: 24 mar-10 kl 18:28 »
Hjälp!!!
Några av de äppelträd jag planterade förra året har fått påhälsning av rådjur vilka ha ätit upp yttersta delen på flertalet av grenarna. Kommer mina träd att klara sig?

esten

• -
SV: Rådjurens framfart på äppelträden
« Svar #1 skrivet: 24 mar-10 kl 19:27 »
Så blev det med mina körsbär men nu verkar de vakna till liv igen efter att ha "vilat" en sommar

Karina

• småskalig... irrationell...
    • Uppland
    • Ålbrunna Gård
SV: Rådjurens framfart på äppelträden
« Svar #2 skrivet: 25 mar-10 kl 19:47 »
Du kan nog vara lugn. Det kommer nog igen, för mig har hararna barkat alla mina unga äppelträd för utom stammen, som var skyddad av hönsnät. >:( Det har aldrig förut varit så mycket snö att de nått så högt upp. Heller aldrig funnits så många utsvultna harar. Känns trist när 3-4 år gamla träd som just etablerat sig och tagit fart blir totalt stympade. Jag har inte mycket hopp om dem tyvärr. Har fått tipset att ympa dit nya grenar i barken, men man är ju ingen ympningsexpert direkt.
Bor med min familj på en avstyckad gård i Stockholms län. Vi har höns, kalkoner, bisamhällen, gotlandstackor, grisar på sommarhalvåret och 2 kattor och en norsk buhund.
Är självförsörjande på väldigt mycket men inte allt. Ännu.

Dela detta:

* Inloggade just nu

483 gäster, 2 användare
fri, Odlargubben

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser