Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jag har kommit fram till att jag har väldigt skumma höns...  (läst 3310 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Och hur skum är man inte själv som kommer på denna idé. >.< Filmade detta förra vintern och hittade det på kameran nu, fattar inte att han satt kvar, en normal pippi hade väll flugit av på en gång, eller!? Men han här riktigt ansträngde sig för att hålla balansen och sitta kvar. O___o'' Ja vad säger man... Skrutten är lite speciell.  :-[

Skrutten åker pulka

Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

patrick.

• Gäst
 :D

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
när man ser klippet så tänker jag på min barndoms vän Kalle som brukade köra runt sin undulat på en legobil över vardagsrums golvet.... ;D
Fjäderfän och kaniner

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Haha, undulaten har växt! ;) ;D
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

tinna.m

• Skåne
Haha! Rart ;D ;D ;D
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
bara du Linkoso lyckas med nåt sånt där du är totalt min idol *asg*
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
 ;D
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

gernsö

• Skåne
mamma berättar alltid för alla ( så snart hon får en chans) att jag hade en lite tupp som alltid satt på mitt cykelstyre, och till och med följde med på ett par mindre turer.....så det finns konstiga fjäderfä....
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

patrick.

• Gäst
jag har för mig att de gick något program på tv om en flicka längre upp i Sverige/Norge som hade massa djur+höns, om jag inte minns fel cyklade hon med dem och tog de med på fjällturer och annat.. men kommer inte på vad de hette.

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
Haha, störtskön tupp!
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Rooster

• En av två
    • Östergötland
    • Hönsraser
SV: Jag har kommit fram till att jag har väldigt skumma höns...
« Svar #10 skrivet: 13 mar-10 kl 10:42 »
 ;D ;D ;D
ÅKERHULTS RASHÖNS - Vi håller på med uppfödning av fasaner och rashöns. Har mer än 25 olika raser i ett flertal färger. Vill du köpa avelsägg? Besök vår Hemsida:
http://honsraser.se

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #11 skrivet: 13 mar-10 kl 10:49 »
Rolig höna cyklar

Med hönan Malin på pakethållaren cyklar Jonas Djurstedt runt i Vimmerby sex dagar i veckan och säljer "kravband" där intäkterna ska gå till att bygga ekologiska hönshus.

Ja, vissa höns/tuppar är speciella :D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #12 skrivet: 13 mar-10 kl 10:50 »
Jag frågade gubben om han inte ville åka tefat med vår kalkontupp men han backade  ::)
Kul film som garanterat kommer att få en del att inse att höns kan vara mycket bra sällskapsdjur  ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

tinna.m

• Skåne
« Svar #13 skrivet: 13 mar-10 kl 12:13 »
Skrivet av: Azoo-Lina
Citera
Jag frågade gubben om han inte ville åka tefat med vår kalkontupp men han backade 

Åker du cykel med hans bin... ::) ;D
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

äppelpaj

• Småland
« Svar #14 skrivet: 13 mar-10 kl 12:18 »
Hahaha!  :D

Melica

« Svar #15 skrivet: 13 mar-10 kl 16:55 »
KUL!
Min son ville direkt prova om det fungerade på våra hönor också. Jag trodde inte att det skulle gå, eftersom de inte alls är lika tama som Linkosos, men han fick prova iallafall.
Så här gick det:
« Senast ändrad: 13 mar-10 kl 17:01 av Melica »
Är på jakt efter dvärghöns som lägger färgade ägg. Gröna, mörkbruna eller prickiga. Köper gärna avelsägg. Är även intresserad av blandraser.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #16 skrivet: 13 mar-10 kl 18:45 »
Haha! ;D Oh, du tog väll emot hönan på sista bilden? O_O' ;D Den där backen ser lite större ut än den jag hade. ;D

Torry

« Svar #17 skrivet: 13 mar-10 kl 20:34 »
Sandra!
Du är underbar  ;D  ;D  ;D
//Torry

Rooster

• En av två
    • Östergötland
    • Hönsraser
« Svar #18 skrivet: 13 mar-10 kl 20:59 »
Sandra!
Du är underbar  ;D  ;D  ;D
//Torry
ÅKERHULTS RASHÖNS - Vi håller på med uppfödning av fasaner och rashöns. Har mer än 25 olika raser i ett flertal färger. Vill du köpa avelsägg? Besök vår Hemsida:
http://honsraser.se

hönsmamma 11

• Södermanland
« Svar #19 skrivet: 14 mar-10 kl 00:37 »
tänk om en som jonas fanns i oss alla här på forumet . om alla betalade 40 kr till någe bra, hur mycke skulle de bli. tänk efter. jo mycke  :o om jonas energi fanns i oss alla så kanske de skulle bli någe stort som påverkar oss alla, tänk efter ;) ??? :P >:D

Dela detta:

* Inloggade just nu

552 gäster, 2 användare (1 dolda)
Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser