Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Uppdrag till smed.  (läst 3493 gånger)

Anders E

• -
    • Ljusvision
Uppdrag till smed.
« skrivet: 07 apr-06 kl 14:01 »
Jag behöver 6 st. väggarmaturer i järn till en kulturmiljö.
Det  ska finnas möjlighet att dra el i dom och montera glödlampssockel, gärna på ett sådant sätt att glödlampan döljs= sprider ljuset in mot vägg.
De måste i design/ tillverkningsteknik vara omkring år 1850, annars blir de ej godkända av antikvarien.
Någon här som är intresserad av ett sånt jobb eller vet var jag kan få tag på armaturer med dom specifikationerna.

icko

• Skåne
    • Ickos
Re:Uppdrag till smed.
« Svar #1 skrivet: 07 apr-06 kl 20:22 »
javisst,skicka en ritning/skiss så ska ja lämna ett pris

jag såg att du bor i dalarna,så avståndet kanske är ett hinder för dej, men jag känner en smed i ljusdal, det ligger väl i Hälsingland? de blir väl i närheten av dej ?
hör av dej om du är intreserad.

Mvh   icko
"Allt är ett gift och inget är utan.Det är bara en fråga om dosen.

Erik

• Gäst
SV: Uppdrag till smed.
« Svar #2 skrivet: 01 jul-08 kl 21:13 »
Finns en väldigt duktig smed i Riddarhyttan som heter Stefan, är det fortfarande aktuellt kan du få hans nr?

Mvh
/Erik

Anders E

• -
    • Ljusvision
SV: Uppdrag till smed.
« Svar #3 skrivet: 07 jul-08 kl 17:38 »
Tyvärr är det inte aktuellt längre. Stefan tror jag att jag träffat när jag bodde i skogarna i närheten av Riddarhyttan.....

Dela detta:

* Inloggade just nu

382 gäster, 1 användare
Staem

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser