Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  rymmare  (läst 1485 gånger)

Blekinge

• Dom rika kan, vi fattiga försöker
    • Blekinge
rymmare
« skrivet: 02 mar-10 kl 20:18 »
Idag var jag hos Lg-produkter och köpte fler grindar, och när jag kom hem så skulle jag göra en liten box för ena tackan är halt.
stängde in henne och en till i boxen med mina nya grindar, vänder mig om och ska gå ut och ser tackan som är halt ta ett språng över grinden  :o och ger sig iväg.
vad ska man med grindar till om dom inte stannar innanför

har ni varit med om något liknande  ???

mattisvick

• -
SV: rymmare
« Svar #1 skrivet: 02 mar-10 kl 20:20 »
Hur höga var grindarna?

vallhunden

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 02 mar-10 kl 20:37 »
En tacka kan lätt hoppa 1.10m från stillastående, bara motivationen finns ;D ;D
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

mattisvick

• -
« Svar #3 skrivet: 02 mar-10 kl 20:46 »
Ok ;) är själv inne på om vi ska skaffa 120cm, så om tackan vill så kan hon :o

Blekinge

• Dom rika kan, vi fattiga försöker
    • Blekinge
« Svar #4 skrivet: 02 mar-10 kl 22:00 »
ja detta var från stillastående, grindarna är 110cm.

vallhunden

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 03 mar-10 kl 08:42 »
Det är inte höjden det handlar om... får är bara en sorts förädlad get :o 8) Dvs de hoppar jäkligt bra!
Det handlar om sinnesstämningen på fåret ::) ::)
Så, vad kan du göra annorlunda?
Fanns det kraftfoder på utsidan som inte den instängda tackan fick av, tex? Fodra alltid dom i box först!
Var sinnesstämningen upphetsad och stressad när du tog in tackan? Lugna ner allt innan du lämnar boxen!

Jag har aldrig problem när jag sätter mina i box och mina grindar är också bara 1-1,10m...
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1056 gäster, 2 användare
Tiomilaskogen, TimothyPeess

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser