Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp !  (läst 1357 gånger)

Brokullen

• Dalsland
Hjälp !
« skrivet: 27 feb-10 kl 00:02 »
Vad skall jag mata min nyfödda linderödskulting som inte orkar att dia från mamman>!!!!!
Snälla hjälp,.vågar inte ge ren komjölk om det kanske kan bli heltokigt
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.

esten

• -
SV: Hjälp !
« Svar #1 skrivet: 27 feb-10 kl 00:28 »
Först och främst ska den ha råmjölk från mamman så det är bara att försöka att mjölka ur lite .
sedan finns det speciell mjölk till smågrisar , förr hette det Grix om det gör det idag också vet jag inte .

Brokullen

• Dalsland
« Svar #2 skrivet: 27 feb-10 kl 00:53 »
Ok tack för svaret,har nu tyvärr upptäckt att det är en galt som släpper urinet från navelstängen så det är väl inte så mycket att göra tyvärr
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.

Qiz

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 01 mar-10 kl 00:26 »
Det finns speciella stora "sprutor" med en slang på som man sondmatar kultingar med, väldigt enkelt.  :D Så mjölka suggan så många ggr du kan, sen finns det Piggolact att köpa. (på tex Granngården) Tror inte Grix finns längre.
Hur ser du att urinen kommer från navelsträngen? ???
Lycka till!
Zandra (som har räddat måååånga grisbebisar)

Dela detta:

* Inloggade just nu

396 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser