Betongplattan framför spisen..

Startat av Tummelisa, 13 Feb-10 kl 15:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tummelisa

Tröttnade idag på några hål i cementplattan nedanför vedspisen. Tog plastic padding, finspackel upp till 5mm, väntade o lade ett skickt igen på tre fyra ställen.
Hade tänkt lägga i cement/puts i sommar men retade mig så på hålen.

Ska slipa o lägga på ny färg men undrar OM det är helt FEL att ha fyllt med plastic padding som ju faktiskt är eldfarligt med härdarmedlet i  :o :o.  Kanske bara farligt innan det torkar ???

Ja så kan det gå när ivern tar fart, någon som vet om jag kan ha det kvar o måla över bara?

Tummelisa
Det jag alltid sökt var enkelt och det fanns redan inom mig.

ieenilorac

Härdaren ska ju försvinna när det härdat, vad jag vet, så det tror jag inte är så farligt. Dessutom är det nog väldigt svårt att får bort den, så det bästa är säkert att leva med att det är plastic padding där. Målar du med en färg som är avsedd för ändamålet blir det nog ok. Fråga annars en sotare, eller i färghandeln.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

468 Gäster, 0 användare