Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan man blanda oliak hönsraser i samma gård?  (läst 13234 gånger)

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Kan man blanda oliak hönsraser i samma gård?
« Svar #20 skrivet: 03 feb-10 kl 20:41 »
  Till dem har vi alltid haft dvärgtupp och det funkar jättebra, men nu när den är borta har vi tänkt satsa mer på blomme och därför ha en blommetupp,
ingen liten tupp kvar,bara blommetupp =rasrena blommekycklingar från blommeägg
dvärgHÖNOR pockar väl inte på?
Fjäderfän och kaniner

trallallaa

• Gäst
SV: Kan man blanda oliak hönsraser i samma gård?
« Svar #21 skrivet: 03 feb-10 kl 21:04 »
Ok, jag hänger inte riktigt med i svängarna här men ...
Jag hade en dvärg tupp till mina ISA-brun.
Det blev kycklingar, alla kycklingarna blev "stora", inte dvärg alltså. Tupp kycklingarna slaktades sedan, men en hönkyckling fick vara kvar. När hon sedan la ägg, så var det dvärg ägg, modell Dv Kochin stlk.
Sedan tog räven henne då hon ruvade, så jag fick aldrig se resultatet av hennes mini ägg, om det skulle bli dvärg kycklingar ,eller stora  :-\ , hon blev ca 2-3 år och lade bara dessa små ägg.

Dela detta:

* Inloggade just nu

690 gäster, 2 användare
ärt, Skägget

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser