Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  köksmaskin till bröd??  (läst 18895 gånger)

yggdrasil

• Småland
SV: köksmaskin till bröd??
« Svar #20 skrivet: 12 jan-10 kl 21:17 »
aha finns det någon slits som gör att du skulle kunna använda den här versionen av electrolux degkrok?

den har som du ser på sidan en hake istället för ett "rör"

såhär ser kroken ut till den jag har

"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Yoda

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #21 skrivet: 12 jan-10 kl 21:20 »
SÅ HÄR!  :D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

yggdrasil

• Småland
« Svar #22 skrivet: 12 jan-10 kl 21:22 »
precis  ;D

Frances

• Västergötland
« Svar #23 skrivet: 12 jan-10 kl 21:24 »
Och när vi ändå är igång.. jag söker lite delar till passer-satsen till electroluxen, ideer? Det fattas en liten löjlig plastmupp för att jag ska kunna använda den.

Loppis?
Javisst, köpte en matberedare till boschen idag på loppis för 50 spänn, oanvänd! När jag monterar ihop den hemma upptäcker jag att den passar fint till min nya maskin, MEN det fattas en löjlig liten plastmupp för att jag ska kunna använda skivorna att riva med o så...  >:D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #24 skrivet: 12 jan-10 kl 21:27 »
aha finns det någon slits som gör att du skulle kunna använda den här versionen av electrolux degkrok?

den har som du ser på sidan en hake istället för ett "rör"

såhär ser kroken ut till den jag har

Ja det är nog en sån jag ska ha,men den på elektrolux hemsida har en plåtmojäng där stålet går ner i hålet ???
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #25 skrivet: 12 jan-10 kl 21:27 »
SÅ HÄR!  :D
Jahaa, nu fattar jag vad sprinten är till för, men var får man dendär metallhållaren ifrån, den finns ju inte heller med på elektrolux hemsida ???
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Frances

• Västergötland
« Svar #26 skrivet: 12 jan-10 kl 21:29 »
Metalhållare? Fattar inte ??? kan du rita en pil?

yggdrasil

• Småland
« Svar #27 skrivet: 12 jan-10 kl 21:32 »
Jahaa, nu fattar jag vad sprinten är till för, men var får man dendär metallhållaren ifrån, den finns ju inte heller med på elektrolux hemsida ???

Ankarsrum har tagit över assistentdelen av electrolux, de har den

http://www.assistent.nu/website2/1.0.2.0/10/1/

yggdrasil

• Småland
« Svar #28 skrivet: 12 jan-10 kl 21:33 »

flärpen t vänster menar hon nog

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #29 skrivet: 12 jan-10 kl 21:34 »
Denna

yggdrasil

• Småland
« Svar #30 skrivet: 12 jan-10 kl 21:37 »
Denna

aha men den delen sitter där, bilden är bara kasst tagen på deras sida

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #31 skrivet: 12 jan-10 kl 21:38 »
aha men den delen sitter där, bilden är bara kasst tagen på deras sida
Jaha, är det dendär metallflärpen som sitter till vänster?

På denna bilden.

Frances

• Västergötland
« Svar #32 skrivet: 12 jan-10 kl 21:39 »
Hmm.. den satt där när jag fick maskinen.. Men möjligtvis att man kan få den av en svetskunnig karl..?

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #33 skrivet: 12 jan-10 kl 21:41 »
Hmm.. den satt där när jag fick maskinen.. Men möjligtvis att man kan få den av en svetskunnig karl..?
Den bäst svetskunnige jag känt var min far och han finns dessvärre inte mer  :-\
Men om den ingår i paketet när man köper en ny så är saken klar,då beställer jag en direkt. Eller så kör jag helt enkelt in till butiken i Hbg imorgon  8) Börjar bli trött på att knåda deg varje dag  :P

yggdrasil

• Småland
« Svar #34 skrivet: 12 jan-10 kl 21:43 »
Den bäst svetskunnige jag känt var min far och han finns dessvärre inte mer  :-\
Men om den ingår i paketet när man köper en ny så är saken klar,då beställer jag en direkt. Eller så kör jag helt enkelt in till butiken i Hbg imorgon  8) Börjar bli trött på att knåda deg varje dag  :P

Jo den följer med nya maskiner så de borde definitivt kunna sälja den som reservdel om inte annat, mm hembakt bröd är det bästa, man blir så bortskämd

Frances

• Västergötland
« Svar #35 skrivet: 12 jan-10 kl 21:44 »
Alltså den sittre ju fast i kroken.

Jag kunde ju be gubben klippa till en, det går på typ 30 sekunder..men den måste ju sitta fast..En liten skruv kanske..... ::)

Frances

• Västergötland
« Svar #36 skrivet: 12 jan-10 kl 21:45 »
Tttade på den,den är nitad. Syns det inte på din krok om det suttit nån..?

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #37 skrivet: 12 jan-10 kl 21:46 »

Jo den följer med nya maskiner så de borde definitivt kunna sälja den som reservdel om inte annat, mm hembakt bröd är det bästa, man blir så bortskämd
Okej då ska jag bege mig in till butiken imorgon och titta på den, och ta med serienumret på maskinen för säkerhets skull.
Mmm hembakt bröd är bäst, men försök få min envise sambo att förstå det. Han äter helst köpebröd  ::) Men nu är det verboten att handla bröd i affären i detta hemmet sen en månad tillbaka. Och det märks redan i plånboken  :)

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #38 skrivet: 12 jan-10 kl 21:46 »
Tttade på den,den är nitad. Syns det inte på din krok om det suttit nån..?
Jag har ju ingen krok alls,det är därför jag undrade

Frances

• Västergötland
« Svar #39 skrivet: 12 jan-10 kl 21:50 »
Okej, då är det bara att handla en krok, det måste finnas :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

484 gäster, 4 användare
emmsy, Anders Flix, Stengrim, getmamman

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser