Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Erfarenheter av "bioactive-produkter"?  (läst 2020 gånger)

Oiving

  • Inlägg: 3
Erfarenheter av "bioactive-produkter"?
« skrivet: 04 jan-10 kl 10:14 »
Biltema har ett par tre "bioactive-produkter" för avloppsrens, komposthjälp - och en till som jag just nu inte hittar på deras sida, men jag tror det var ett medel för att snabba på mulltoa.

Själv har jag mest använt deras avloppsrens ("Vätskekoncentrat, innehållande mikroorganismer, som effektivt bryter ner organiska avlagringar i rörledningar"), och jag är sådär hyfsat nöjd. Min uppfattning är att det faktiskt minskar dålig lukt (den skall användas fortlöpande), men jag har aldrig försökt lösa någon riktigt ordentlig propp. Jag får ingen känsla av att den är supereffektiv, för då skulle väl alla giftiga kemiska monsterprodukter ha konkurrerats ut, - eller?

Men jag börjar bli lite tveksam. Har någon sett en ordentlig utvärdering av den här typen av trevliga produkter, eller går vi på det mest för att vi gillar tanken? Någon som provat komposthälpen och kan säga att den verkligen är bra ("Speciellt utformad för att påskynda nedbrytningsprocessen av organiskt trädgårdsavfall i komposten")? Och den för mulltoan, vågar man använda den?

Oiving



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

301 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser