Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Musik i växthuset!  (läst 1960 gånger)

Sol

• Skåne
    • fingerfardig
Musik i växthuset!
« skrivet: 15 mar-06 kl 08:27 »

Jag kom att tänka på en rolig sak när jag läste HP´s Musik i Lagår´n.
Jag såg ett program som undersöker myter för et tag sen, Mythbusters heter det, jättebra och roligt program.  ;D

Dom skulle undersöka om växter växer bättre, med eller utan musik och om man talar snällt eller styggt till dom.
Dom satte upp 5 växthus tror jag, nr 1 va det tyst i, nr 2 spelade hårdrock, nr 3 klassiskt, nr 4 fick utstå svordomar, hotelser och andra elakheter, nr 5 fick bara snälla och fina ord.

Det sägs ju att man ska prata med sina blommor så blir dom stora och fina, och det är ju utandningsluften som gör det. Så om man pratar snällt eller styggt spelar väl egentligen ingen roll, bara man andas.
I det här fallet så var det bandspelare som stod för underhållningen, men det roliga var att hårdrocksväxthuset växte allra bäst. Så nu har jag ju fått vatten på kvarnen, hårdrockare som jag är  ;D ;D

HP

• Ångermanland
Re:Musik i växthuset!
« Svar #1 skrivet: 15 mar-06 kl 09:52 »
Låter bra, Sol!
Vi ska bygga växthus mot lagårn's södersida(där korna står)så om jag kan få korna att gilla hårdrock(mjölka i takt, kanske?!)så får jag både det & bra växande växter i ett!
Hurra!
Då blir väl nästa försök: Ac/Dc, Maiden, Priest... Hmmm, vad välja...
 ;D ;D
If You Run You'll Just Die Tired

Dela detta:

* Inloggade just nu

390 gäster, 1 användare
Ylvalifalk

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser