Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kassa program  (läst 7272 gånger)

Holma_gord

• HolmaGården
kassa program
« skrivet: 08 mar-06 kl 16:12 »
INgen som vet något blilligt kassaprogram till datorn eller gratis?
Ny uppfödare av limousiner.Tar tacksamt imot erfarenheter av Limousiner

Vitis

• Skåne
Re:kassa program eller kassaprogram ?
« Svar #1 skrivet: 09 mar-06 kl 00:26 »
Gör dig själv en tjänst och redigera inläggets titel.  ;)

Eulalia

• Gäst
Re:kassa program
« Svar #2 skrivet: 09 mar-06 kl 18:07 »
haha, ja ett kasst program vill du nog inte ha.
menar du typ SPCS?

eka

• Värmland
« Svar #3 skrivet: 09 mar-06 kl 21:18 »
Menar du bokföring eller Kassa-apparat ?
Alla söker Nyckeln till lycka, men det kanske inte är låst!

Holma_gord

• HolmaGården
« Svar #4 skrivet: 13 mar-06 kl 17:17 »
ett bokförings program

Anders

• -
    • felicia.se
« Svar #5 skrivet: 13 mar-06 kl 17:31 »
Vad skall du använda programmet till?

Anders

• -
    • felicia.se
« Svar #6 skrivet: 13 mar-06 kl 17:31 »
Vad skall du använda programmet till?

Holma_gord

• HolmaGården
« Svar #7 skrivet: 15 mar-06 kl 15:14 »
till Mitt sågverk

Anders

• -
    • felicia.se
« Svar #8 skrivet: 15 mar-06 kl 15:42 »
Har du inga anställda eller bara få anställda så är risken stor att du införskaffar ett program du inte behöver. Det är både tydligae, enklare och billigare att göra bokföringen manuellt.

Har man en enskild firma med bara någon anställd så är bokföringsprogrammen tämligen onödiga. Såvida man inte gillar att få fram en massadiagram och analyser och hålla på med datorn.

Anders

• -
    • felicia.se
« Svar #9 skrivet: 24 mar-06 kl 07:33 »
En bokföringsbok kostar under 100-lappen och är oändligt mycket överskådligare än vilket bokföringsprogram som helst som skall visa sin text på en bildskärm. Har man cirka en post att bokföra per dag året runt så är bokföringspärmen överlägsen i åtkomlighet, som är vikktigt att ha när man skall gå tillbaka något år eller hitta rätta på en post. Men gillar man datorns alla program så visst kan man köpa ett program. Jag skaffade in SPCS-program för dryga 5.000 spänn, som är lämpligt för enklare föreningar osv och små företag. Visst går det att använda det programmet också, men jga tycte inte att omsättningen och omfattningen i verksamheterna var så stor att jag hade nytta avdet. Så det blev "papperskorgen" åt SPCS och den manuella bokföringen till både företaget och föreningen.

Richard

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 25 mar-06 kl 20:03 »

Bävern

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 09 nov-07 kl 14:55 »
Vet att det finns ett billigt och fungerande program som heter FHD_Kompass eller FHD Kompass.
Funkar dessutom under både linux och windows.

Fridolf2

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 09 nov-07 kl 15:33 »
Det är klart att om verksamheten är begränsad så är det ju en onödigt stor kostnad att köpa ett nytt program. Själv har jag nu i många år kört ett gammalt SPCS som fungerar utmärkt, och är enkelt att hålla på med men ändå många finesser som underlättar bokföringen, t.ex automatkontering. Jag körde också med kassabok innan men jag tyckte det blev både roligare och lärorikare att bokföra när jag fick programmet. Hur kul är det t.ex att ta fram en balansrapport eller resultatrapport när man bokför manuellt?? Många tycker det är nys att ta fram såna rapporter, men när man kört några år och kan jämföra resultatposterna år från år så är det mycket intressant att kolla på posterna. jag hade t.ex höga kostnader för bilreparationer i flera år, sen köpte vi en nyare bil och direkt såg man att den posten minskade drastiskt, medan t.ex försäkringarna blev dyrare..lätt att jämföra.
För att inte tala om när bokslut ska upprättas, då är ju allt i stort set klart..
Så jag tycker absolut du ska skaffa ett, men kolla på blocket och tradera om det finns några begagnade för en billig penning..annars får jag väl dra några kopior på mitt och skicka över.. ;)

Anders

• -
    • felicia.se
« Svar #13 skrivet: 09 nov-07 kl 16:48 »
Det var ett bra tips.

Dela detta:

* Inloggade just nu

686 gäster, 2 användare (1 dolda)
Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser