Det är klart att om verksamheten är begränsad så är det ju en onödigt stor kostnad att köpa ett nytt program. Själv har jag nu i många år kört ett gammalt SPCS som fungerar utmärkt, och är enkelt att hålla på med men ändå många finesser som underlättar bokföringen, t.ex automatkontering. Jag körde också med kassabok innan men jag tyckte det blev både roligare och lärorikare att bokföra när jag fick programmet. Hur kul är det t.ex att ta fram en balansrapport eller resultatrapport när man bokför manuellt?? Många tycker det är nys att ta fram såna rapporter, men när man kört några år och kan jämföra resultatposterna år från år så är det mycket intressant att kolla på posterna. jag hade t.ex höga kostnader för bilreparationer i flera år, sen köpte vi en nyare bil och direkt såg man att den posten minskade drastiskt, medan t.ex försäkringarna blev dyrare..lätt att jämföra.
För att inte tala om när bokslut ska upprättas, då är ju allt i stort set klart..
Så jag tycker absolut du ska skaffa ett, men kolla på blocket och tradera om det finns några begagnade för en billig penning..annars får jag väl dra några kopior på mitt och skicka över..