Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad har ni för hundar?  (läst 106126 gånger)

xenobia

• // Maria
    • Värmland
    • Xenobia Design
SV: Vad har ni för hundar?
« Svar #380 skrivet: 23 feb-11 kl 14:53 »
Här finns en rottweilerhane på snart 8 år, Boaz och en rottweilertik på 3 år, Dhemi samt en Australian Stock Dog/Working Kelpie på 9 veckor, Ellah.
Så det är livat just nu med valp.

http://mayaoco.blogspot.com
// Rottweiler, working kelpie, katter, minigrisar, blekingeankor, gutefår, leopardgecko. Smycken http://www.facebook.com/xenobiadesign Hund-och katthalsband http://www.facebook.com/xenobiadesigngoesvoff Naglar http://www.facebook.com/MayaNails

insnöad

• Gäst
« Svar #381 skrivet: 23 feb-11 kl 15:42 »
Har en Dvärgschnauzer svart/silver på 4 år.
Han har nog bara skällt typ 10 gånger under alla år...
Världens underbaraste!!!

lavendula

• I varje vrå kan man finna ljus..
    • Östergötland
« Svar #382 skrivet: 02 mar-11 kl 11:05 »
Jag har en Irländsk lurcher (rescu-hund) samt en golden retriever.
Hundar, katter, Gotlandskaniner, Svenska Gulankor, höns, bin och getter.

Staaf

• Gäst
« Svar #383 skrivet: 03 mar-11 kl 20:58 »
Jag har en svartbrindle staffordshire bullterrierhane på 6 år, en viltfärgad strävhårig taxtik på 1 år och 4 månader och en röd dvärgpinscherhane på 6 månader. Ja, och så bor ju en helt galen röd västsibirisk laikahane här också ;D Han är 5 år.
Goaste hundarna i världen! Men nån gång ska jag ha en vallhund av nåt slag...

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #384 skrivet: 03 mar-11 kl 21:05 »
Och jag har en strävhårig långbent jack russell tik på 18v. :)
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä

Daniel1983

• Västergötland
« Svar #385 skrivet: 03 mar-11 kl 21:08 »
Jag är sedan några år bonushusse åt en  10 årig blandrastik som heter Sally. Det är schäffer, bordercollie och golden i henne. Mycket trevlig hund:)

tinna.m

• Skåne
« Svar #386 skrivet: 03 mar-11 kl 21:29 »
Har en blandras jämte,björnhund,hamilton,smålandsstövare sen en jämthundstik som gick genom isen på ån igår, hängde bara med framtassarna i iskanten och skällde hade nog varit i vaken 25 minuter innan jag hann dit. -27 grader var det ute med snacka om meningen att den hunden skulle leva ett tag till

Oj! Grattis till er bägge! Hyfsad husse den hunden har. Bugar!
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Just_me

• Småland
« Svar #387 skrivet: 03 mar-11 kl 21:32 »
Oj! Grattis till er bägge! Hyfsad husse den hunden har. Bugar!

Såg just en video på en hund med samma öde :O
Finns på aftonbladets sida, Bo hette hunden. Han blev räddad av starka brandmän! Älskar när de ger ut GODA nyheter!

jonasmorau

• Övriga världen
« Svar #388 skrivet: 20 mar-11 kl 17:44 »
Hej alla!
Jag har och har alltid haft amerikansk bulldog, just nu har jag en tre ârig hanne, har haft tre tikar av samma ras.
Och som alla hundägare säger om sina egna hundar, -de e världens bästa hundras;)
Stolta, självsäkra, lugna, men med en sjuk jäklar anamma energi när de ska lekas eller jobbas med.
vov vov

Ember

• Gäst
« Svar #389 skrivet: 25 mar-11 kl 14:25 »
Jag har växt up med Pyrenéerhund, och det finns ingen tvekan om att så fort jag kan (bor tyvärr i lägenhet) ska jag ha en själv. Det är ju världens bästa hundras!  :P

De är så vackra! Men... det är själen som är det finaste med dem. Deras integritet, styrka, vilja och intelligens. Och all kärlek man får... det är som att bli lovebombad hela dagarna  ;D  Bättre vakthund kan man inte få heller. Plus att små barn kan rida på dem...

På bilden (om det funkar) är min "lillasyster" Bettan i sin finaste utställningspose!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #390 skrivet: 25 mar-11 kl 14:50 »
ÅÅ nu saknar jag min pyrre Bamse ... :-\ :'(
Det är jättefina hundar det håller jag med om .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Ember

• Gäst
« Svar #391 skrivet: 25 mar-11 kl 14:53 »
Bamse - ett passande namn föreställer jag mig. Det är så hemskt att man oundvikligen måste förlora sina vovve-vänner. Kram!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #392 skrivet: 25 mar-11 kl 15:00 »
Jo det är tungt men nu har jag sen många år tillbaka Leonberger hundar .
Samma där min gamla tik gick bort för några månader sen ..
Våran Bamse han hade kritvit kropp o grått ansikte , han var så vacker .
Otroligt snäll och lugn men om nån tog hans sängplatts i soffan så tog han helt sonika fast dom över armen o släpade ner personen på golvet  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Ember

• Gäst
« Svar #393 skrivet: 25 mar-11 kl 15:09 »
Oj! Fast Bettan skulle inte ta till så drastiska metoder, hon bara sätter sig och liksom GÖR plats.

Det brukar bli som de vill... Hihi har du sett den här:

Albert the Big White Dog, Great Pyrenees and Mommy try to take a nap

Sååå typiskt! Oh, nu längtar jag hem till vovvarna.  :'(

Lillemor Eklund

• Positiv till det mesta :)
    • Uppland
« Svar #394 skrivet: 25 mar-11 kl 15:34 »
Jag Älskar djur av alla de slag, men hund är nog det enda djurslag jag aldrig skulle kunna vara utan!
I vår familj bor för närvarande tre gulliganer :D
Vår äldsta, en Parson Jack Russel tik vid namn Qlara, fyllde nio år nu i mars.
Lilla symaskinen, Asta, hon låter som en när hon surar ur,pappillontik på 3 år.
Sen är det hela familjens "lillebror" Opus, en Irländsk vargund på 10 månader
Om man alltid gör så som man alltid har gjort, så får man alltid ha det som man alltid har haft det....

Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter!

Ember

• Gäst
« Svar #395 skrivet: 25 mar-11 kl 15:36 »
"lilla symaskinen" hahaha gulligt  :D

Villola

• Ångermanland
« Svar #396 skrivet: 30 mar-11 kl 01:35 »
Har tidigare haft australisk kelpie som varit otroligt fina,men nu finns här på gården griffong petit brabacon,två killar o en dräktig tik,stora hundar i smått format.

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #397 skrivet: 23 apr-11 kl 10:15 »
Hejsan alla glada!
Jag har en bordercollie tik på 1,5 år
Har börjat valla med henne och försöker mej på lite lydnad med henne å vissa dagar gåre jättebra å vissa dagar inte hehe..
Men hon är helt underbar!
Fly heter hon :)

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #398 skrivet: 23 apr-11 kl 10:25 »
Här finns det lite gott och blandat på hundfronten.

En pensionerad Finsk Spets, tillbringar dagarna med att skälla på hönsen och kolla om staketen går att gräva sig under.

Jämtund, fullt ös ute, softar inne.

Bichon Havanais, prinsessorna.

Australisk terrier, skäller på hönorna, klättrar över staketet, busar och bråkar med varandre och Jämten.
Har kvar 16-månaders unghundar från senaste kullen om någon är intresserad.

Och med hundar som både gräver, klättrar och hoppar så är det en utmaning att bygga staket runt tomten nu ivår.....
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Filip.K

• Västerbotten
« Svar #399 skrivet: 16 maj-11 kl 11:45 »
Vi har för tillfället en schäfer från försvaret. Som de ser ut nu så blir vi av med henne till hösten  :(

Efter henne så kommer de nog bli en vorsteh och någon annan rolig ras åt sambon som är mera åt agility och freestyle  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

463 gäster, 1 användare
Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser