Här hemma har vi en Malinois, Zeke, som fyller 7 år 5:e mars, han är min tredje hund av den rasen....och den jag har jobbat minst med.
Det var något enklare innan man blev småbarnsförälder... Det handlar mest om prioritering dock, och mina har tyvärr inte varit att träna hund de senaste åren.
Zeke har fått prova på det mesta inom lydnad och bruks dock och är Mh-testad, som tur är så har han rätt låga drifter och har fungerat bra som familjhund

Vi har också en Norsk lundehunds hane på 2½ år. Felix heter han.
Han tycker inte om främlingar, annars är han helt underbar på alla sätt. Han är en "tänkande" hund, som ser rakt igenom en...och en sån hund som man fastnar lite extra för.
Sen har vi en Norsk lundehunds tik, Rista, som fyller 2 år i mars.
Hon ägs av en annan och är här på "foder"...hon känns som vår helt och hållet dock och kommer ju bli det efter 2 kullar hos den pappersmässige ägaren.
Rista har inte läst rasbeskrivningen som säger att rasen ska vara avvaktande mot främlingar, hon älskar alla!
Det är jättekul när man promenerar med 2 hundar av samma ras som drar åt 2 olika håll när vi möter människor

Slutligen har vi en Norsk lundehunds hane, Alvis, på 8 mån.
Jag hämtade honom i Holland i höstas

Han är en översocial ullboll som har någon bokstavskombination, mer malle än lunnis iaf.
Jag skriver "vi", sedan alla i familjen är inblandade i hundarnas vardag. Det är jag som är "hundmänniskan" i familjen dock

Jag har en liten hemsida där det finns några bilder på hundarna. Välkomna dit:
www.faramir.se