Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad har ni för hundar?  (läst 106011 gånger)

ingelaopeter

• Västergötland
    • Trolledalens Hantverk
SV: Vad har ni för hundar?
« Svar #340 skrivet: 09 dec-10 kl 11:41 »
 En dvärgschnauzer som är lite döv, ganska dement och mycket glad
 En riesenschnauzer som är mörkrädd
 En shitzu/toypudel/papillon som jag fick i stället för en katt

Ingen av dem är till speciellt stor nytta men de är glada roliga att ha runt sig.

lilyrose

• Djurintresserad med konstnärssjäl
    • Norrbotten
    • Lily Rose & Co
« Svar #341 skrivet: 09 dec-10 kl 11:52 »
jag har 2 vovvar.
 bichon havanaise MILOU
 bichon havanaise - Lhasa apso LILY ROSE
*Hundar- bichon havanaise, bichon havanaise-Lhasa apso
* katter -  bondkatt & bengal   * höns- brahma, blommehöns, bohuslän-dalshöns "svarthöns",bielefelder, silkes, dv wyandotte, dv kochin, sabelspoot,hedemora,aracurana, ankor Cayuga, smaragd, migon. Bor på landet i kronobergslän.

Siri-Piri

• -
« Svar #342 skrivet: 09 dec-10 kl 12:05 »
Har en underbar östsibirisk laika/jämthund (tik) som ska hjälpa matte skjuta en massa älgar. Men än så länge har Taiga bara dräpt några av mina höns. Det blir nog bra bara hon mognar lite. Är sjukt sugen på att skaffa en shiba att jaga hjort med, men då får jag nog byta make och det verkar sjukt jobbigt  :P
Hunting is not a matter of life or death.
It is much more important than that.

Amouricas

• Västergötland
« Svar #343 skrivet: 09 dec-10 kl 13:22 »
Här hemma finns det 5 stycken cane corso, 3 stycken podenco ibicenco (2 sträv och 1 slät), äldsta dottern har 1 malinois, yngste sonen staff och yngsta dottern har 1 whippet (och förhoppningsvis snart 1 basenji) :P

lasseis

• Dalarna
« Svar #344 skrivet: 09 dec-10 kl 13:51 »
Här finns det tre stycken vovvar en Grönendal/Samojed/Flat/Labrador nästa är son till honom och en långhårig schäfer
Slutligen Fia som är av rasen Labstaff (Labrador/Amstaff)

Irmelinis

• Gäst
« Svar #345 skrivet: 09 dec-10 kl 13:52 »
Här hemma finns det 5 stycken cane corso, 3 stycken podenco ibicenco (2 sträv och 1 slät), äldsta dottern har 1 malinois, yngste sonen staff och yngsta dottern har 1 whippet (och förhoppningsvis snart 1 basenji) :P

Wow, alla i samma hushåll?
Det var längesedan jag läste om någon som har så många hundar, dessutom olika raser :D

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #346 skrivet: 09 dec-10 kl 13:56 »
Här hemma finns Toy Pudeln Hearta 4½. American Hairless Terrieren (AHT) Siv, 4½, AHTn Bärtil snart 2år samt AHTn Ulla snart 2år.

För knappt en månad sedan somnade Heartas mormor Nellie in. Hon missade sin 15års dag med 3 dagar  :'(

För att fylla tomrummet är Ulla dräktig så det väntas AHT valpar i Januari  :D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Jordbron

• Västergötland
    • Jordbron
« Svar #347 skrivet: 09 dec-10 kl 14:07 »
Bordercollien Mysack!

If it's not a BC it's just a dog ;)
Småskaliga "farmare" med klövsjöfår, finullsfår, gotlands- och mellerudskaniner, orangekaniner, havanafrassar, öländska dvärghöns, samt en border collie & ett gäng katter. Snart kanske även med bin.
http://www.jordbron.se

Irmelinis

• Gäst
« Svar #348 skrivet: 09 dec-10 kl 14:47 »
Jordbron: Mycket vacker! :D

Brokullen

• Dalsland
« Svar #349 skrivet: 09 dec-10 kl 15:17 »
Här finns det en Olde engelsk bulldog,och för tillfället även en liten korsning chihuahua/jack russel som min dotter skaffade men inte kan ha kvar pga separation.
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.

Partax

• Västergötland
« Svar #350 skrivet: 09 dec-10 kl 15:30 »
5 hundar varav en tax och fyra parson russell terrier, som alla gör nytta för sig som enormt älskade familje medlemmar, och så jakt,avel utställning och förr även agility och lydnad! o:)

Amouricas

• Västergötland
« Svar #351 skrivet: 09 dec-10 kl 16:00 »
Wow, alla i samma hushåll?
Det var längesedan jag läste om någon som har så många hundar, dessutom olika raser :D
Tja, är man uppfödare så är man 8)

Munkabol

• Halland
« Svar #352 skrivet: 09 dec-10 kl 16:07 »
I Munkabol hunserar fem pojkar! 4 jaktlabbar & 1 borderterrier! Utspridd ålder mellan 2-11 år, husse jagar med alla! :) :D
Människans bästa vän på jorden är trädet. När vi använder trädet respektfullt
och ekonomiskt har vi en av de största resurserna på jorden." Frank Lloyd Wright

Jordbron

• Västergötland
    • Jordbron
« Svar #353 skrivet: 09 dec-10 kl 16:16 »
5 hundar varav en tax och fyra parson russell terrier, som alla gör nytta för sig som enormt älskade familje medlemmar, och så jakt,avel utställning och förr även agility och lydnad! o:)
Så söta alla tre,,, nä alla fyra...
Småskaliga "farmare" med klövsjöfår, finullsfår, gotlands- och mellerudskaniner, orangekaniner, havanafrassar, öländska dvärghöns, samt en border collie & ett gäng katter. Snart kanske även med bin.
http://www.jordbron.se

Idalun

• Småland
« Svar #354 skrivet: 09 dec-10 kl 16:18 »
Är en stolt nybliven matte till en brun labradortik på 11 veckor.   ;D

Det har funnits hundar i familjen under hela min uppväxt och längtan efter en egen hund har alltid funnits. Det är först nu som jag och sambon har tid och möjlighet. Behöver jag säga att lyckan är total?!? :D
Hon skänker oss så mycket glädje och det är fantastiskt att se hur hon utvecklas.

fjällfäll

• Härjedalen
    • Härjedalens Fjällfäll
« Svar #355 skrivet: 09 dec-10 kl 17:32 »
Har just nu bara en Eurasier, 5 år.
Men det blir även en ny  Berner när rätt tillfälle kommer.

Diablo

• Älskar keramik, ull, betong, växter, att göra tvål
    • Skåne
« Svar #356 skrivet: 16 dec-10 kl 10:33 »
Här hemma går en tjock 10 årig bordercollie som heter Lille hunnen. Hon stjäl all mat hon kan. Är super social och enormt charmig. Den bästa hund jag någonsin haft. Sedan har jag två chihuahua som heter Miss Skruttidutt och Lille Tussen. De är dock inte så charmiga utan luktar mest illa. Nej, vi tycker om dem också. Lille Tussen är super smart, nästan i klass med Lille hunnen. Hon öppnar grindar, stjäl mat, leksaker och vaktar huset som om hon varit en stor schäfer!
Vild i hjärtat. Har man tur behöver man inget vett;-)

Natha

• Blekinge
    • http://www.nathalies.n.nu/
« Svar #357 skrivet: 16 dec-10 kl 10:42 »
Min vovve
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

http://nathalies-xenja7.blogspot.com

Lina W

• Ångermanland
« Svar #358 skrivet: 16 dec-10 kl 12:14 »
Min bruksschäfer Sockersmulans Bison, riktigt rejäl och trevlig arbetshund.
Det är bildvinkel som gör att han ser så vinklad ut, han är nästan rak i ryggen.
Lappgetter, Värmlandsfår, Dv Kochin, Vaktlar och en riktig bruksschäfer.

Skåne-Fredde

• Skåne
« Svar #359 skrivet: 16 dec-10 kl 12:21 »
Har en Grand Danois som har färgen blå, bara 4 månader gammal.  ;D
Grand danois, Skånska blommehöns, Isbar, Maran, Kochin, Faverolles, Sussex, Brahma

Dela detta:

* Inloggade just nu

1775 gäster, 4 användare (1 dolda)
johber, Anders Flix, Erik Forsman

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser