Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Välja äggkläckningsmaskin  (läst 66281 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Välja äggkläckningsmaskin
« Svar #280 skrivet: 11 jan-10 kl 20:22 »
8 små vaktlar av 12 ägg (de andra 4 hade sprickor i sig och hade torkat ut >.< Så av 8 möjliga, 8 små) sprang plötsligt omkring i Octagonen när jag vaknade i morse från att det bara pep ur ett enda ägg igår kväll.  :o Då blir man lite... "ÖH!?"  :o

Det piper ur 2 Isbarägg, en dv kochin kom ut nyss också och det piper ur ytterligare ett ägg... Få se hur många det blir! :D

Kanske inte lika modern men Octagon 20 är något jag kan rekommendera! :D Denna gången hade jag inte ens någon hygrometer, utan jag bara gjorde som enligt instruktionerna (dock med lite mera stängd ventil än vad instruktionerna säger), och det ser ut att funka bra. ;D Begagnad är den också, så har många år på nacken, men funkar som "braigt"  :P ändå! ;D

Helauto.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Weasel

• Skåne
« Svar #281 skrivet: 11 jan-10 kl 20:48 »

Jag undrar vad de tänker på Pandpoultry, då hela Sverige börjar köpa samma kläckare  ??? ;D Snart kanske vi får en svensk bruksanvisning  :P

Tänkte det samma! ;D
Funderade på att göra en översättning nån dag, är ändå mammaledig och håller mig mest inomhus just nu ::) kanske kan vara till hjälp för någon.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Matilly

« Svar #282 skrivet: 12 jan-10 kl 11:39 »
JIPPIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Min kläckare kom idag!!! (suron)....äntligen!

Hur lång tid tog det? 1vecka? Tänkte jag beställde min i söndags, funderar om jag kommer hinna få den innan helgen eller om de blir till veckan?

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #283 skrivet: 12 jan-10 kl 15:59 »
Hur lång tid tog det? 1vecka? Tänkte jag beställde min i söndags, funderar om jag kommer hinna få den innan helgen eller om de blir till veckan?

Jag beställde min den 1/1 men det var ju typ mitt i alla helgdagarna >.<
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

skogstrolla

• Jämtland
« Svar #284 skrivet: 12 jan-10 kl 18:13 »
Jag fick min idag jag (den hade kommit i fredags kväll).
Oooh ska bli spännande har aldrig kläckt själv förr......
E man nog tokig så går de....fast jag e själv..
skogstroll med två ardennerdamer,åsenfår,dikor,höns,gris å gård

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #285 skrivet: 12 jan-10 kl 19:11 »
Jag beställde min den 1/1 men det var ju typ mitt i alla helgdagarna >.<

tror jag räknade ut att det tog 6 dagar ;)

nu en fråga till er alla som beställt suro, sist så fick jag min fram till dörren men idag så hittade jag en avi lapp i brevlådan. det står i min mammas namn så jag trodde att det var något till henne. men hon sa att hon kan inte komma på något hon ska få. så till min fråga, har ni andra fått avi-lappar från posten eller har ni alla fått dom hemskickade fram till dörren? eftersom den kom igår och det då endast har tagit 3 dagar, om inte förra onsdagen räknas, så blev jag så förvånad och tänkte att "nä, den kan ju inte redn ha kommit".. det stod att det var från "posten logistik ad/dpd" eller nått liknande. något ni känner igen?

Weasel

• Skåne
« Svar #286 skrivet: 12 jan-10 kl 21:28 »

så till min fråga, har ni andra fått avi-lappar från posten eller har ni alla fått dom hemskickade fram till dörren?

Postbilen körde in på gården och lämnade den. Men hade jag inte varit hemma hade han nog lämnat en avi istället.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Matilly

« Svar #287 skrivet: 12 jan-10 kl 21:39 »
tror jag räknade ut att det tog 6 dagar ;)

nu en fråga till er alla som beställt suro, sist så fick jag min fram till dörren men idag så hittade jag en avi lapp i brevlådan. det står i min mammas namn så jag trodde att det var något till henne. men hon sa att hon kan inte komma på något hon ska få. så till min fråga, har ni andra fått avi-lappar från posten eller har ni alla fått dom hemskickade fram till dörren? eftersom den kom igår och det då endast har tagit 3 dagar, om inte förra onsdagen räknas, så blev jag så förvånad och tänkte att "nä, den kan ju inte redn ha kommit".. det stod att det var från "posten logistik ad/dpd" eller nått liknande. något ni känner igen?

6 arbetsdagar då med andra ord eller bara 6 dagar?

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #288 skrivet: 12 jan-10 kl 21:40 »

6 arbetsdagar då med andra ord eller bara 6 dagar?

arbetsdagar
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Jennyt

• Västergötland
« Svar #289 skrivet: 12 jan-10 kl 22:13 »
Jag fick en AVI :)
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Matilly

« Svar #290 skrivet: 13 jan-10 kl 22:09 »
Gahh jag börjar bli nervös.. nu har de gått 3 dagar.. kan nästan inte vänta.

backstugan

• Småland
    • Avkopplad.se
« Svar #291 skrivet: 13 jan-10 kl 22:30 »
Gahh jag börjar bli nervös.. nu har de gått 3 dagar.. kan nästan inte vänta.

Inget är som väntans tider  ;)
Det finns 10 sorters människor; De som kan räkna binärt, och de som inte kan.

hönstokan

• Jämtland
« Svar #292 skrivet: 13 jan-10 kl 22:55 »
åh nu blir jag oxå sugen på en suro. jag har en gammal kläckare visserligen automatisk men ändå, den håller varken temp eller fukt. så gammal att jag inte ens vet vad den heter. då behöver jag väl en ny? Jaa verkligen. jag har läst de flesta inläggen här och blir bara så sugen. var in på sidan för suron men har väldans lite begrepp vad som står, vill helst läsa svenska. min kläckare tar 50 ägg och då vill jag ju ha en som tar lika många men helst några fler.

Anneli L

• Västergötland
« Svar #293 skrivet: 13 jan-10 kl 23:58 »
KAn bara säga SURO är jätte bra. Har precis blivit kycklingmamma.  ;)
Tvåbarnsmamma, har en underbar man, 2 katter, 2 kaniner och höns :).

backstugan

• Småland
    • Avkopplad.se
« Svar #294 skrivet: 14 jan-10 kl 00:01 »
KAn bara säga SURO är jätte bra. Har precis blivit kycklingmamma.  ;)

Grattis!

backstugan

• Småland
    • Avkopplad.se
« Svar #295 skrivet: 14 jan-10 kl 00:09 »
Hittade manualen till Suro i PDF-format, om någon vill ge sig på att översätta den så kan det vara till hjälp:

http://www.r-com.co.kr/_File_Data/King%20SURO%20User's%20Manaul.zip

backstugan

• Småland
    • Avkopplad.se
« Svar #296 skrivet: 15 jan-10 kl 17:49 »
Väntar med spänning på att den skall komma...

Och idag dök den upp! Beställde natten till måndag, 5 arbetsdagar!

Dock kan jag inte börja köra den förrens frammåt april, jag kommer inte kunna bo här ute permanent förrens i maj/juni.

Men jag ska läsa och fota i helgen...

Jennyt

• Västergötland
« Svar #297 skrivet: 15 jan-10 kl 23:21 »
Jag fattar inte.... nånstans bor du väl..... har inte alla äggkläckaren i köket och kycklingarna i pallkrage på golvet ??? ::) :-[ :-[
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

backstugan

• Småland
    • Avkopplad.se
« Svar #298 skrivet: 15 jan-10 kl 23:29 »
Jag fattar inte.... nånstans bor du väl..... har inte alla äggkläckaren i köket och kycklingarna i pallkrage på golvet ??? ::) :-[ :-[

Hehe.. jag vet inte hur det går att sälja ett radhus med kycklingar i... Jag längtar efter friheten och hönsen!

Matilly

« Svar #299 skrivet: 16 jan-10 kl 23:08 »
Jag hoppas verkligen min kommer på måndag. Då har de gått 6 arbetsdagar... jag håller på att bli tokig och idag hände dessutom något tråkigt med den stackars kycklingen jag hade  :'(

Dela detta:

* Inloggade just nu

560 gäster, 2 användare (2 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser