Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker produkter att sälja  (läst 10866 gånger)

Webmaster

• Småland
    • Stjärnås Djur och Fjäder
Söker produkter att sälja
« skrivet: 03 mar-06 kl 19:40 »
Hej, jag håller på och bygger upp en liten gårsbutik och söker med ljus och lykta efter fina produkter att sälja. Har ni något att erbjuda?

Helst vill jag ha produkter som ligger i prisklasser upp till 200:- men annat går givetvis att diskutera. Jag kommer också att lägga alla produkter i en webshop.

« Senast ändrad: 30 nov-06 kl 14:07 av admin »
Om ett hönshus är ett hus där höns bor i, vad är då ett skithus?

sɹǝpuɐ

• Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
Re:Söker produkter att sälja
« Svar #1 skrivet: 20 mar-06 kl 14:50 »
Jag funderar också lite på gårdsförsäljning. Jag sågar på en mini-bandsåg och har bin. Så här är mina funderingar:

Honung.

Virke.

Täljbänkar? Färdiga eller i "platt" paket.

Rustika trädgårdsmöbler. Färdiga eller i "platt" paket.

Träleksaker?

"Blomlådor" i ohyvlat rödmålat virke färdigplanterade med blommor, örter och/eller smultron. Luktärt blir fint. Persilja och dill poppis! Timjan och lavendel varar många år.

Om du vill kan du komma och hämta för försäljning hemma hos dig. Jag bor strax utanför Ljungby. Det optimala vore att du säljer mina prylar och jag dina? Då får vi bredare sortiment.

A.

Eulalia

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 20 mar-06 kl 15:23 »
snickra & sälja bikupor och ramar?
observationskupor att sälja till skolor och liknande?
« Senast ändrad: 20 mar-06 kl 15:24 av Eulalia »

sɹǝpuɐ

• Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
« Svar #3 skrivet: 30 mar-06 kl 15:09 »
> snickra & sälja bikupor och ramar?
> observationskupor att sälja till skolor och liknande?

Ingen dum idé!

A.

flygtyg

• svamlar efter drömlivet, njuter av nuet.
    • Småland
« Svar #4 skrivet: 30 mar-06 kl 15:31 »
Jag har också tänkt på vad man skulle kunna sälja, förutom matvaror då...
Jag har presis lärt mig spinna garn, och börjar bli bra på det, så handspunnet ekologiskt garn utan kemikalier och helt ofärgat i naturliga  nyanser.
Handstöpta ljus, kan fungera, skinn och päls.
Det där med att byta med varandra verkar väldigt smart, för att få en bredare marknad! :)
Sedan kan man ju kombinera att sälja lite loppisprylar, om man känner för sådant.
Egen tvål, kanske
peak oil-intresserad, misslyckad fru, mamma med självhushållnings ambitoner med en "hamstrande" läggning.

koko

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 05 jul-06 kl 01:33 »
Fina fågelholkar säljer bra! Gärna faluröda me vita knutar, typ...Alla vill ha småfåglar kring huset, I guess.

Magda

• Västerbottens kustland
    • Västerbotten
    • Fru Magdas
« Svar #6 skrivet: 07 jul-06 kl 17:06 »
Ja, jag skulle köpa.
Fru Magda bor på en gård i Västerbottens kustland med make och tre barn. Lite djur och stora odlingar. Odlar för avsalu med start sommaren 2012. Bloggar på http://blog.frumagdas.se Följ mig gärna på facebook, http://www.facebook.com/frumagdas

Fred

• Fort Stewart, GA, USA
    • Övriga världen
« Svar #7 skrivet: 07 jul-06 kl 22:43 »
Jag smider prydnadstillbehör...allt ifrån järnrosor till ljusstakar fotoramar och badrumsinredningar. Desutom säljer jag en hel del skinn, både "råa" och beredda.
Frugan syr dockor.
Det mesta är sålt innan tillverkning.... på beställning.
Fredsivrande knallpåkebärare.
"Freedom isn't free. We all have to give something.
Some give it all."

dolomit60

• Magnesiumkarbonat, och krita
Jag säljer keramik !
« Svar #8 skrivet: 14 jul-06 kl 04:36 »
Jag har svarat tidigare på detta inlägg.
Jag har även skickat dig ett mäjl.

I dessa två har jag diskuterat en rad frågor som jag inte skall tråka ut någon med på den här sidan !

Men essensen av det hela är i sin korthet: Jag tillverkar keramik som du gärna får sälja åt mig, om du vill.
Vi ska bara komma överens om vilkoren, och det praktiska. (Hur mycket du lägger på kommission, eller partiförsäljning, frakt osv.)

Du kan klicka inn dig på min hemsida och kllicka vidare på bilderna (thumbnails) och bilda dig ett intryck av min keramik.
Hemsidan finner du om du går inn i minn profil, som du finner om du klickar på nicket   "Dolomit60" ovanför detta medelande till vanster, och där efter skrollar ner och klickar på  "min hemsida"  "magnesiumkarbonat och krita". (strax till vänster om det kraschade ufot)

Hör gärna av dig

MVH
Anders F. Wester
« Senast ändrad: 14 jul-06 kl 04:48 av dolomit60 »
Jag är i första hand här som hantverksintresserad, även om jag också känner stor sympati för sajtens almäna anda, och ideér generellt.
Själv sysslar jag mest med keramik. men även lite  trä och glas. Och spå intresserar jag mig för allt slags hantverk, som jag inte sysslar med själv också.

carin s

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 21 jun-07 kl 00:05 »
Du! Jag letar efter ekologiska garner, gör kanonfina mössor och kommer samarbeta med en tjej som designar kläder ekostil - tänkte gå tillindienmarknaden men har du bra så kan det ju bli nåt??? Jag gillar inte mullefärger men tål ojämna färgresultat, vet att det är svårt att hålla färgen exakt. hör av dig till cselvin@yahoo.se :o

carin s

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 21 jun-07 kl 00:15 »
[hejhej jag är nybörjare, fick jag med mitt inslag???

provar igen. jag virkar som en galning till japan, milano, stockholm och hotell. vinterkollektion, ska bli en ekologisk del också. Kan det vara nåt? Men under 200 går jag inte, det är materialkostnad och tid som bestämmer, och går jag under (100-150) det får jag typ 30 kronor i timmen för jobbet.. intresserad? mejla cselvin@yahoo.se så fort du kan, bråda tider, jag beställer mer garn från kina och thailand i veckan.

;-) carin

Shadow

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 23 jun-07 kl 10:47 »
Hantverkar en hel del, mest forntida tekniker. Säljer mina saker på vikinga/medeltida marknader.
Lite av vad jag har hittar du på min hemsida: www.freewebs.com/evendim_hantverk

tovare

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 21 jul-07 kl 19:08 »
Kan dessa produkter vara något      http:medlem.spray.se/idiese

tovare

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 21 jul-07 kl 19:11 »

nillisen

• Hobbyateljen på Holma
« Svar #14 skrivet: 16 aug-07 kl 18:17 »
Hej, jag håller på och bygger upp en liten gårsbutik och söker med ljus och lykta efter fina produkter att sälja. Har ni något att erbjuda?

Helst vill jag ha produkter som ligger i prisklasser upp till 200:- men annat går givetvis att diskutera. Jag kommer också att lägga alla produkter i en webshop.

Jag gör handgjorda kort och smycken. PM:a mig om du är intresserad.

snovit_78

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 26 aug-07 kl 20:48 »
Hej!

Letar desperat efter lokalt tillverkat ekologiskt garn, så köper gärna så fort det går. Ekologiskt är viktigt, men också att leveransavståndet inte är för långt, så att miljön sparas på avgaser också. När din hemsida är klar, får du gärna säga till. Jag stickar mycket till bebisar, och kan eventuellt sticka plagg att sälja i din butik. Ska bli spännande att se dina garner!
Helena

Svante 1

« Svar #16 skrivet: 22 sep-07 kl 12:34 »
hejsan. jag finns i en liten by i jämtland, jag tillverkar hängare av tickor o gamla fina brädor. jag tovar egna grytlappar som hängs på , 2 på varje. vi har egna gutefår. är di intresserad får du gärna höra av dig. hejdå

sivan48

• Uppland
« Svar #17 skrivet: 22 sep-07 kl 13:07 »
Om du ändå är inne på svamp,varför inte inte leta reda på fnöske-tickor att göra nåt häftigt av?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fn%C3%B6ske
saker du kan göra av det sämskinns liknande 'tyget'
http://www.nrm.se/forskningochsamlingar/vaxter/kryptogambotanik/virtuellautstallningar/manadenskryptogam/svampar/fnosktickan/textilanvandning.1592.html

Svante 1

« Svar #18 skrivet: 23 sep-07 kl 18:25 »
hej. tickor från björk är fina men tickor från asp eller sälg är mycket vackrare. vill inte så gärna karva i dem. då förstörs ju det vackra med dem. har du själv försökt med att få fram fnöske ur dem? eller såkallat tyg? Anne-lie

sivan48

• Uppland
« Svar #19 skrivet: 23 sep-07 kl 19:37 »
nej,har tyvärr aldrig provat det,men ska göra det när jag flyttar till mitt paradis om ett ½år eller så...
Har alltid älskat tickor...dom påminner om förstenade fossiler.
Bara man aktar sig för att utrota nån art...
den vita aspticka är visst  något man ska vara rädd om...
http://www.artdata.slu.se/rodlista/Faktablad/pol_pseu.PDF

men det finns nog många intressanta tickor,bara man tar reda på hur det ligger till med naturen först-ett bra tips är ju att googla sej till info först...
se på dessa skönheter
http://www.myra.nu/tickor.html
Vad är sälgticka?Menar du eld-tickan på sälgen(Phéllinus igniárius)?
« Senast ändrad: 23 sep-07 kl 19:43 av sivan48 »

Dela detta:

* Inloggade just nu

692 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser