Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilka har MESar eller GESar??  (läst 12307 gånger)

Tricia

• Sydney
    • Västergötland
    • Kennel Mimmtrix
SV: Vilka har MESar eller GESar??
« Svar #60 skrivet: 15 nov-09 kl 20:15 »
Har nu fått mina MES ar idag på nationalen. 3 urfina hönor och en supersnygg tupp! Dom är verkligen urcoola!!! :o ;D
Bilder kommer snart!

Mvh
Mimmi
Jaktfasan, Stor och dvärg Bielefelder, Kopparh Maran,  MES. Wyandotte stor, silversv rand. Dvärg Wyandotte rand: Silversvart. Legbarfärgad, Lavendel, Vita, röd porslin. Silversvart bandade. Holländare: Lavendel, blå, svart, citron och guldporslin. Uppf av stående fågelhundsrasen: Weimaraner

Minnas

• Dalarna
    • Rensbyn´s Höns
« Svar #61 skrivet: 15 nov-09 kl 21:40 »
Vilken färg blev det då? :)

Jenny på Björkkulla

• Lev idag, imorgon kan det vara för sent!
    • Uppland
« Svar #62 skrivet: 15 nov-09 kl 23:03 »
Med risk för att låta som en total idiot men varför vill man ha en stridshöna? Vissa av er skriver att de är så trevliga osv (det gäller väl de flesta höns!?) men hur kom ni på från början att ni ville ha en STRIDSHÖNA som husdjur? Jag tycker personligen att de ser skitläskiga ut ( ialla fall MES-arna) men uppenbarligen så måste de vara speciella på något sätt eftersom så många verkar ha dem.  ??? :o
Hoppas att ingen tar illa upp, utan jag är bara nyfiken!
Jag och maken har sönerna (4 och 7 år), döttrarna  (1 och 2 år),  Vi har Hedemorahöns, kalkoner, gotlandskaniner och  katter. Tidigare har vi haft en fjällnära hushållsko och hälsingefår, Vi bor i ett 300 år gammalt torp.

Minnas

• Dalarna
    • Rensbyn´s Höns
« Svar #63 skrivet: 16 nov-09 kl 00:30 »
Jag kan bara berätta om hur jag blev kär i dom. Första gången jag såg dom var väl 1996 på en utställninga jag tyckte dom såg hur tokiga ut som helst dom hade långa ben det såg ut som dom hade "cykelbyxor" på sig. Jag gillade ju "bulliga runda" höns och hade redan skaffat Cochin och dessa var så långt ifrån den rasen ju. Men jag kunde inte liksom glömma dom, så ganska snart hittade jag en känd duktig uppfödare och vips hade jag små moderna engelska stridshöns, och jag kan berätta nåt farligt "man blir beroende av dom " fniss.
Det är så härligt mötas av dessa små pigga höns direkt man kommer ner till hönsahuset deras klagande en hel fm. för att ett ägg på väg......tupparnas galande att dom minsann kan dom med.....sen alla dessa vackra färger dom finns i.....deras eleganta sätt att sträcka på sig lite stå på tå...ja man bara älskar dom. ;D

Daaniel

• Gäst
« Svar #64 skrivet: 16 nov-09 kl 06:17 »
Antingen så älskar man MESar eller så gillar man dem inte :)
jag tycker dem ser för härliga ut.

Tricia

• Sydney
    • Västergötland
    • Kennel Mimmtrix
« Svar #65 skrivet: 16 nov-09 kl 23:30 »
Nu har mina MES ar flyttat in på gården! ;D ;D ;D Jösses vilka godingar! :o :o :o :o
Proudley Presents:

Christer, min snygge tupp! ;D
Madelene, den lite försiktiga :)
Jennie, den urpigga som kan konsten att posera SNYGGT! :o ;D
Sist men inte minst:
Hjördis, den skööööna! :o :o :o

Mvh
Mimmi

« Senast ändrad: 16 nov-09 kl 23:36 av Tricia »
Jaktfasan, Stor och dvärg Bielefelder, Kopparh Maran,  MES. Wyandotte stor, silversv rand. Dvärg Wyandotte rand: Silversvart. Legbarfärgad, Lavendel, Vita, röd porslin. Silversvart bandade. Holländare: Lavendel, blå, svart, citron och guldporslin. Uppf av stående fågelhundsrasen: Weimaraner

Levnadsglad

• Det ordnar sig alltid :-)
    • Ångermanland
    • Livet på landet
« Svar #66 skrivet: 16 nov-09 kl 23:56 »
De är ju så vackra så man smäller av!!! :o :o :o ;D

Välkommen i MES-gänget ;) ;D
Har äntligen hittat mitt dröm-Torp där jag bor med min dröm-hund och mina dröm-Fjädrar.

Tricia

• Sydney
    • Västergötland
    • Kennel Mimmtrix
« Svar #67 skrivet: 17 nov-09 kl 00:07 »
Tack! Tack! Tack!!!!!! :-[
Kul att andra tycker det också!
Jag såg mina första MES ar "live" på en hönsbytardag för bara några månader sedan. Sedan såg jag dom "live" igen på utställningen i Huseby. Första gången trodde jag INTE mina ögon! :o :o :o Dom såg ju ut som rymdvarelser, Aliens eller som raptorerna i Jurrasic Park! Men, dom låg där och gnagde i bakhuvudet!
Så efter några samtal, så hade dessa 4 skönheter inhandlats och skulle bli lämnade på nationalen!!!!
Dom kom i 2 små lådor som nästan inte vägde något alls! Där var dom! Så himla lugna, trevliga och trygga, så klart att jag är stormförtjust i dessa!
Ska bli kul att se dom när dom kommer ut ur sin karantän!

ponnydolly

• Gäst
« Svar #68 skrivet: 17 nov-09 kl 00:20 »
Hjälp så fina!!! Grattis till dom!

Daaniel

• Gäst
« Svar #69 skrivet: 17 nov-09 kl 11:15 »
Ååååh gud vad fina!!!!! är det okej om jag kommer och tar med mig dom hem? ;) haha

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #70 skrivet: 17 nov-09 kl 11:38 »
 :) Måste fråga - kan katter ta MES:ar? Jag undrar för att de känns så himla små så att det kan vara en risk med just den rasen (och kanske flera :P).

:D Jättefina är de hur som helst!
Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

Daaniel

• Gäst
« Svar #71 skrivet: 17 nov-09 kl 11:45 »
:) Måste fråga - kan katter ta MES:ar? Jag undrar för att de känns så himla små så att det kan vara en risk med just den rasen (och kanske flera :P).

:D Jättefina är de hur som helst!
finns ju stora MESar och dv MESar :P

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #72 skrivet: 17 nov-09 kl 11:46 »
Menar ju de små såklart.... ;)
Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

Tricia

• Sydney
    • Västergötland
    • Kennel Mimmtrix
« Svar #73 skrivet: 17 nov-09 kl 12:06 »
Tackar!!
Dom är små UNDERVERK!!!!!
Jag så himla glad för dessa!
Har ingen katt, men tror MYCKET väl att katter kan ta dom. Det beror ju självklart hur vana katterna är vid att ha höns som husdjur.
Mina hundar skulle inte tveka på att apportera dom! ::)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #74 skrivet: 17 nov-09 kl 12:09 »
Åh, gud vilka fina!!!!!!! Vad är det färgen heter!? Guldsvartbröstad och svilversvartbröstad? *chansar på utseendet* XD
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #75 skrivet: 17 nov-09 kl 12:11 »
Just det, jag tog en lite tuff bild på min pojkväns MES:ar. ;D Siluetter!
« Senast ändrad: 17 nov-09 kl 12:14 av Linkoso »
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daaniel

• Gäst
« Svar #76 skrivet: 17 nov-09 kl 12:12 »
Tackar!!
Dom är små UNDERVERK!!!!!
Jag så himla glad för dessa!
Har ingen katt, men tror MYCKET väl att katter kan ta dom. Det beror ju självklart hur vana katterna är vid att ha höns som husdjur.
Mina hundar skulle inte tveka på att apportera dom! ::)

Såg att du inte bor allt för långt bort från mig :) skulle man kanske kunns få köpa kycklingar/tonåringar till våren? :D
hoppas, så jag äntligen får mina MESar :D:D

Daaniel

• Gäst
« Svar #77 skrivet: 17 nov-09 kl 12:12 »
Åh, gud vilka fina!!!!!!! Vad är det färgen heter!? Guldsvartbröstad och svilversvartbröstad? *chansar på utseendet* XD
tror tuppen är björkfärgad, men har inte en aning x)

Tricia

• Sydney
    • Västergötland
    • Kennel Mimmtrix
« Svar #78 skrivet: 17 nov-09 kl 12:13 »
Som vanligt Linkoso, FIN bild!!!!!! Görfin med bara skuggan!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #79 skrivet: 17 nov-09 kl 12:13 »
Och skuggorna tillhör dessa små sötnäbbar! ;D Hjulben och Fläskis!

Dela detta:

* Inloggade just nu

519 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser