Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Aquaponics  (läst 27402 gånger)

Georgisten

• Mest biodlare, men mycket annat också.
    • Östergötland
    • Östgöta Honung - förädlad nektar från Östergötlands flora
SV: Aquaponics
« Svar #60 skrivet: 05 apr-15 kl 09:37 »
Är det någon som känner till litteratur eller internetinformation om aquaponics? Jag är i synnerhet intresserad av system som passar för vårt klimat utan att ha ett växthus.

Den här ramlade jag in på igår - https://www.frostyfish.com/

Har du någon gammal frysbox liggande kanske det kan vara något? =)
Ingen enskild människa kan hävda att den äger jorden, inget enskild människa eller kollektiv kan hävda att de äger andra människor.

johansparr

• Hälsingland
« Svar #61 skrivet: 06 apr-15 kl 01:42 »
Hejsan,

Jag är ny här på forumet och passar på att säga hej :)

I sommar har jag möjlighet att gå från ett litet system (240 L tank)  till större (10.000 L tank) och undrar ett par saker:

Har någon av er provat Stör som fisk i systemet?
Tänkte även se om det går att få tag i Blå Tilapia här i Sverige, och i så fall var.
Har också funderat på att köra med Myxocyrinus Asiaticus då den blir så pass stor och gillar våra temperaturer, någon som provat? ;D

Georgisten

• Mest biodlare, men mycket annat också.
    • Östergötland
    • Östgöta Honung - förädlad nektar från Östergötlands flora
« Svar #62 skrivet: 06 apr-15 kl 08:33 »
Vore kul att se en bild på ditt system Johan! 240liter är dubbelt så stort som mitt iaf. =)
Ingen enskild människa kan hävda att den äger jorden, inget enskild människa eller kollektiv kan hävda att de äger andra människor.

johansparr

• Hälsingland
« Svar #63 skrivet: 07 apr-15 kl 15:58 »
Måste tyvärr säga att jag har tömt ur mitt 240 för tillfället och har just nu ett saltvattensprojekt i det karet så det är inte så mycket att titta på tyvärr...

Råless

• Västerbotten
« Svar #64 skrivet: 06 okt-15 kl 12:52 »
Hejsan,

Jag är ny här på forumet och passar på att säga hej :)

I sommar har jag möjlighet att gå från ett litet system (240 L tank)  till större (10.000 L tank) och undrar ett par saker:

Har någon av er provat Stör som fisk i systemet?
Tänkte även se om det går att få tag i Blå Tilapia här i Sverige, och i så fall var.
Har också funderat på att köra med Myxocyrinus Asiaticus då den blir så pass stor och gillar våra temperaturer, någon som provat? ;D

10.000 literstank?
Antar att du startat upp den nu och är nyfiken på att höra mer om det projektet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

575 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser