Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Laga skadad skinnkänga  (läst 1493 gånger)

Huggorm

• Gäst
Laga skadad skinnkänga
« skrivet: 16 okt-09 kl 22:30 »
Går det att laga en sådan här skada? Kängorna är utmärkta för övrigt, men det läcker ju in vatten nu. Limma kanske, men med vad? Sy? Både sy och limma? Det måste inte bli 100% tätt, men det är bra om det inte ramlar in snö i alla fall

Eulalia II

• Södermanland
SV: Laga skadad skinnkänga
« Svar #1 skrivet: 16 okt-09 kl 23:10 »
Haha jag förstår att du vill laga dom, jag ser vad det är för några, sjukt sköna!
BlueWear va? Köpte själv ett par såna i somras, 49 spänn på...var det Rusta? Järn i tån.
Jäkla otur, hur fick du den revan? Det kanske går att "svetsa" ihop med en bit skinn och nåt superlim.
Vet inte vilket som är lämpligast, insidan kanske, om du inte har för trångt.
It was but yesterday I thought of myself a fragment quivering without rhythm in the sphere of life. Now I know that I am the sphere, and all life in rhythmic fragments moves within me.
~ Kahlil Gibran~

Huggorm

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 16 okt-09 kl 23:18 »
Inte BlueWear, UNIFLAIR faktiskt. Vet inte priset, jag fick dom på jobbet för några år sedan. 49kr är nog ingen orimlig gissning  ;D 

Det är ingen reva, det är en huggskada. Jag satte yxan i foten av någon anledning som var svår att redovisa efteråt.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #3 skrivet: 16 okt-09 kl 23:31 »
Det var precis vad jag tänkte när jag såg bilden. Har du huggit dig i foten?! Väldigt onödigt...  ;)
Det där kommer att bli väldigt svårt att laga själv... Gå till en skomakare och fråga vad han kan göra istället. Det man gör när man ska laga en reva är att man limmar fast en tillskuren lapp ovanpå, sen syr man runt hålet så det blir en tätning med både lim och söm. Men det är i praktiken omöjligt att göra utan en skomakarmaskin...

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Huggorm

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 16 okt-09 kl 23:34 »
Då tror jag att jag lägger ner hela saken i stället, kängorna är ju inte direkt några dyrbarheter. Får använda dom vid torr väderlek istället, vilket torde ge dom en livslängd på minst tjugo år  ;D

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 16 okt-09 kl 23:40 »
Då tror jag att jag lägger ner hela saken i stället, kängorna är ju inte direkt några dyrbarheter. Får använda dom vid torr väderlek istället, vilket torde ge dom en livslängd på minst tjugo år  ;D

Eftersom du verkar ha huggit i sulan också, så är det nog en ganska bra idé.
(Att låta dem byta användningsområde, helt enkelt.)

Dela detta:

* Inloggade just nu

495 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser