Ang uppfödarlistan, Holländsk Dvärg?

Startat av trallallaa, 12 Okt-09 kl 21:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

trallallaa

Finns det INGEN här på Alternativ som avlar på Holländsk Dvärg? :-\

Fredrikslund

trallallaa

:o Tack! Jag som har gått igenom den där 2 ggr  :-[ antar attj ag till slut bara slö läser eller något...

älglund

Vi har också Holländsk dv. Har bara inte hunnit skriva in på listan.
www.familjenwiklundagren.se
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

Dezdemona

Ååh holländskor! Det vill jag ha fler av om något  ;D
ofrivilligt hönslös

älglund

Hör bara av dig till våren så kan jag skicka ägg  ;D
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

pearly

Hej! Har sålt mina, men vet flera som har. Skicka ett pm så kan du få nr av mig.
De du ger får du igen tusenfallt eller mer, så tänk på hur du behandlar andra.

Ebony 1

Roligt att det är fler som upptäckt denna härliga ras! Jag har för närvarande sju olika färger på mina holländare och fler lär det bli. Har haft lite otur med kläckningen i år så det blev inte så många hönor men förhoppningsvis skall det bli bättre till våren.
Bor på landet med man, två Gordonsettrar en jaktcocker två kattor, texelfår, Åsbohöns och Holländskdvärg

Linkoso

Min klasskompis har som det ser ut som 3 holländska dvärgar. Dock kommer hon inte spara någon av tupparna då det ej var tänkt att hon skulle få tuppar med sig på köpet (ville ha tag i hönor åt sin dv kochintupp, trodde hon fick 3... Men visade sig bara vara 1 höna :P).

Någon som vill ha en tupp innan de nackas!?!?! ;D  :-\
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

trallallaa

och jag ska sälja mina, diskuterat, tänkt och allt vad det heter, de är ju så fina  :-\. Men Jag har riktat in mig på DK nu och någon sort måste ju gå...

Dezdemona

Citat från: Ebony 1 skrivet 21 Okt-09 kl 11:41
Roligt att det är fler som upptäckt denna härliga ras! Jag har för närvarande sju olika färger på mina holländare och fler lär det bli. Har haft lite otur med kläckningen i år så det blev inte så många hönor men förhoppningsvis skall det bli bättre till våren.
Vad avundsjuk jag blir! Saknar vår kattätna holländska väldigt mycket. Till våren ska jag hitta den här tråden igen så jag kommer ihåg vilka jag ska tjata på om ägg ;)
ofrivilligt hönslös

Träsktrollet

Ska göra precis som Dezdemona - PMa dem som har dessa små skönheter.
Så vi kanske hörs till våren  ;D
Har hönsraserna:
Appenzeller Spetshättad, Svarthöns och Isbar/Lohmanblandras.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

235 Gäster, 0 användare