Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kalla mig sjuk (det tycker jag själv om det här xD) men det funkar!! ;X  (läst 11072 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Kan du inte slänga in en temp i bh:n då o då på olika ställen så kan du se vilka temperaturer du har därinne .
Annars så har du anders i focksta som hyr ut plattser i sin kläckare .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Kålrabbis Mamma

• Värmland
Det var det tokigaste jag läst på länge, men så där är vi vi djurägare, välkommen i klubben. Själv har jag haft, en visserligen kläckt, gåsunge i bh:n i två dagar som inte mamman ville veta av. Det vågade jag aldrig berätta för någon ifall de skulle bura in mig någonstans med galler för fönstren :-[
"Alltid något sa kärringen som hitta rävskit i hönshuset"

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Hihi! ;D

Hm... När jag lös nu ikväll hade blodkärlen fått lite mera färg än förut igen... Det kanske lever ännu ändårå... Tur att jag inte knäckte det isf. =X
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

sagbus

• vill leva på landet och klara mig själv
    • Småland
apropå knasigheter.  nu ikväll har jag tagit ett skönt bad och svarta tassen-kycklingen låg på en handduk vid huvudändan uppepå badkaret.
vad ska det bli av våra små?

lever ägget i BH:n än?
katter, hund o höns, en fin trädgård . vad mer önskar man av livet?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Haha! ;D Jag har legat med en kycklinghög i famnen i soffan idag igen efter att strömmen gick... >_<''

Vet inte, det levde igår kväll i alla fall såg det ut som. Har inte kollat idag.
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

sagbus

• Småland
Mmmm..dömysigt att ha ett gäng kykklisar i famnen :)
svarta tassen sitter på min arm nu, hon blev skitbusig när jag kom hem från jobbet o släppte ut henne. rejsade i köket som en tok.
När vi går o lägger oss så gillar hon att sitta i min hand och sträcka ut halsen o lägga huvudet över min näsa. hon tycker om när jag andas på henne.

dock blir hon gnällig när hon är trött och försöker tvinga sig in under mitt hår för att sova, även om jag stryker tvätt  på kvällen. hon tar saken i egen tass o talar om att det är kvällning nu ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Inatt hände något som inte fick hända! >_<'' Jag hade på mig en av de sämre "ruvhåarna"  ::) ::) och när jag vaknade idag så hade ägget på något sätt lyckats rulla ur och hamnat vid sidan om mig....  :'( Kallt och dött!  :'( :'( :'(

Fredrikslund

• Södermanland
NOOOO, fan vad skit! kan du inte göra engång till?  ::)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Nä va trist. Men dör det så snabbt?
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Rooster

• En av två
    • Östergötland
    • Hönsraser
Nä va trist. Men dör det så snabbt?
L. kanske tog sovmorgon+att det trillade ur bh:n snabbt efter ryggläge..tråkigt iaf..för vetenskapen, linkoso och för kycklingen i första hand..men du vet vad hönor gör som förlorar en kyckling Linkoso..dom går snabbt vidare..finns fler ägg att ruva ;)
ÅKERHULTS RASHÖNS - Vi håller på med uppfödning av fasaner och rashöns. Har mer än 25 olika raser i ett flertal färger. Vill du köpa avelsägg? Besök vår Hemsida:
http://honsraser.se

Fredrikslund

• Södermanland
jaa! ett nytt ägg!! ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
L. kanske tog sovmorgon+att det trillade ur bh:n snabbt efter ryggläge..tråkigt iaf..för vetenskapen, linkoso och för kycklingen i första hand..men du vet vad hönor gör som förlorar en kyckling Linkoso..dom går snabbt vidare..finns fler ägg att ruva ;)

Ja... Jag vaknade *host*... 10:45...   :-[ I värsta fall kan jag sova ända till 12 tiden!! XD Och i andra fall vaknar jag vid 8 tiden... Jag somnade ca 23:00 tiden igår skulle jag tippa på... Om ägget föll ur en kort stund efter jag somnat kan det alltså ha legat utan värme i nästan 12 timmar.  :(

Knäckte det. Ägget var ruvat i ca 14 dagar, fostret såg ut att vara ca 12 dagar gammalt = någon dag sen i utvecklningen.... Men såg annars helt normalt utvecklat ut. =/ *suck*
Jo, finns fler ägg... :P Men tror jag väntar lite i alla fall... xD *springer runt utan bh nu och känner sig så fri!! haha! XD* 

sagbus

• Småland
ojoj, synd.
jag har gjort hjärtmassage på ca 5 kykklisar som jag hittat kalla o slappa i spånet när deras mammor langat ut dem. o de har överlevt. lycka!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Jo, jag har också fått värmt upp ca 3st som låg livlösa bredvid hönan. =/ En av dem dog dock senare ändå... Misstänkte att det var något fel på den. Först låg den kall på golvet utanför mamman... Jag värmde upp den. Några dagar gick och sedan låg samma kyckling kall igen!! Jag värmde upp den... Någon vecka gick, alla växte utom den. Den var lika liten som den var dagsgammal utan några vingpenor som börjat komma ut. Så en dag låg den livlös igen... Då gav jag upp och försäkrade mig om att den var helt död istället genom nackning.  :-\ :-X

För övrigt... Jag har ett nytt ägg på G! XD Lös det nyss för att kolla befruktning, groddskivan lyser klart igenom skalet ca 2-3 gånger så stor som en opåbörjad groddskiva är... Har legat i snart 24 timmar.

Daaniel

• Gäst
haha du är galen.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
;D;D;D;D;D;D;D;D;D;D

Vill inte göra Suzan och säkert flera besvikna ju, så gör ett försök till! XD Blev själv rätt ledsen när olyckan med det förra hände så... =/ >.<

Kålrabbis Mamma

• Värmland
"Alltid något sa kärringen som hitta rävskit i hönshuset"

Fredrikslund

• Södermanland
JA!! Jag blev så glad när jag fick ditt sms ;D och bra där med etxra BH:ar ;D *peppa peppa*

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
H
« Svar #58 skrivet: 18 okt-09 kl 21:06 »
Hssss!! XD ::)

Rooster

• En av två
    • Östergötland
    • Hönsraser
har du surat till än ;D
ÅKERHULTS RASHÖNS - Vi håller på med uppfödning av fasaner och rashöns. Har mer än 25 olika raser i ett flertal färger. Vill du köpa avelsägg? Besök vår Hemsida:
http://honsraser.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

622 gäster, 3 användare (1 dolda)
Doris och Börje, Sågarens

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser