Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dvärg Kochin  (läst 8490 gånger)

trallallaa

• Gäst
Dvärg Kochin
« skrivet: 08 okt-09 kl 08:34 »
Finns det någon sida på internet där alla färger på DvärgKochin finns... i bilder...

Minnas

• Dalarna
    • Rensbyn´s Höns
SV: Dvärg Kochin
« Svar #1 skrivet: 08 okt-09 kl 12:55 »
http://svenskabrahmakochinklubben.page.tl/Galleri/kat-14-1.htm  Där kan du se en del om du googlar på Pekin Bantam

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 08 okt-09 kl 12:55 »

trallallaa

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 08 okt-09 kl 13:43 »
Finns gul tvärrandig i sverige? Jag kollar på svenska brahma klubben och tycker att det står att / del av färgerna finns inte i sverige/  ??? .
Lavender såg också fin ut, heter den så här, jag har inte sett någon som har den färgen...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #4 skrivet: 08 okt-09 kl 14:00 »
Lavender = Samma som pärlgrå, jag har den färgen och flera till här på forumet. =)

Äldre bild på mina ungdjur när de nyss fått fjädrar och sa piiiip (nu säger de krax!)! ;D

Lite nyare bild men ändå några veckor gammal på tuppen.

Gultvärrandig finns också i Sverige.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Minnas

• Dalarna
    • Rensbyn´s Höns
« Svar #5 skrivet: 08 okt-09 kl 14:32 »
Jo jag har gul tvärrandigt både tupp och höna....det ju så att en del färger ej är godkända i Sverige men kan bli om man visar dom på SRF´s Nationalutställning.

trallallaa

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 08 okt-09 kl 17:21 »
jisses vad mycket färger, hur ska man veta vilken man ska välja  :P Jag gillar svartbandade,vetefärgade och gul tvärrandigt...
Nästa steg här ifrån blir kanske att hitta uppfödare av dessa färger för att se vilka färger som är tillgängliga  ???
Denna gång skulle jag liksom bara vilja köra på en färg och hålla mig till den, går det eller måste jag ha flera färger för att blanda, för att det ska ge den färgen det egentligen ska vara... ::)

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #7 skrivet: 08 okt-09 kl 18:03 »
Linkoso, såg nu på feathersite att guldsvart randad dvärg kochin fanns. kanske du redan visste. men det lär vara svårt att få tag i  :-X

trallallaa

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 08 okt-09 kl 19:31 »
hmm, så guldsvartrandad och guldsvartbandad är inte samma sak?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #9 skrivet: 08 okt-09 kl 20:19 »
Nope, dessa jäkla färger! ;D

Guldsvartrandad

Guldsvartbandad

Fredrikslund: VAAA, ÅÅÅHG, VILL HAAA!!! XD XD XD
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #10 skrivet: 08 okt-09 kl 20:21 »
... T3T ... Jag ser inga guldsvartrandade, din luris!! xD x) Bara Guldsvartbandade! xD

trallallaa

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 08 okt-09 kl 20:24 »
Men du har ju en Seebright tupp nu, använd honom till att mixtra ihop så du får en guldsvartrandad, eller var det bandad  :-[ ::) Kan man blanda in dvärg orpington, så borde väl en seebrigt mer eller mindre inte göra någon skillnad  ;) .

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #12 skrivet: 08 okt-09 kl 20:27 »
Men hur fasen går man till väga då? :P Har ingen aning om hur de randade färgerna funkar i genetik! xD

sonja på slätten

• Halland
« Svar #13 skrivet: 08 okt-09 kl 20:30 »

Men den guld-svartbandade på fotot är väl ingen dvärgkochin?
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #14 skrivet: 08 okt-09 kl 20:32 »
spelar ju ingen roll, ser ju exakt likadant ut som på en dvärg kochin :P men här linkoso komemr en bild på guldsvart randad från FS!

trallallaa

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 08 okt-09 kl 20:36 »
Fast seebrighten var klart snyggare...

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #16 skrivet: 08 okt-09 kl 20:38 »
jo, håller med! men här komemr en till bild, som är snyggare ;D

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #17 skrivet: 08 okt-09 kl 20:41 »

trallallaa

• Gäst
« Svar #18 skrivet: 08 okt-09 kl 20:45 »
 ;D ;D hahaha, herreguuud hahaha, fulsöt ellernågot, ASG!!!!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #19 skrivet: 08 okt-09 kl 20:47 »
Nej, ursch och fy! Jag måste ha! Vet någon vart jag kan få tag i färgen!?!?! X___x
Säg inte att den bara finns i typ USA eller liknande, för då känns det kört!! xD

Vilken lång näbb hon hade föresten! xD

Dela detta:

* Inloggade just nu

508 gäster, 1 användare
jeno0038

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser