Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsutställning i Sundsvall!!  (läst 2256 gånger)

Anna

• -
Hönsutställning i Sundsvall!!
« skrivet: 06 okt-09 kl 20:10 »
Hej
Vill "påa" att det är hönsutställning i Sundsvall helgen 16-18 okt på Ånäsparken, där det varit några tidigare år. Öppet på söndagen mellan 10-15.00. Läs mer på http://www.mittsverige.dinstudio.se/news_1.html

Nytt för i år är att det kommer att finnas en försäljningsavdelning också.

Välkomna!
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Trasslan

• Drömmar är till för att förverkligas☺
    • Medelpad
SV: Hönsutställning i Sundsvall!!
« Svar #1 skrivet: 07 okt-09 kl 18:42 »
Vad trevligt, då måste jag dit. Någon som vet vilka raser som kan tänkas finnas till försäljning???
Helsingefår genbank, lite blandade höns, hundar och katt.

Anna

• -
« Svar #2 skrivet: 07 okt-09 kl 22:09 »
Ingen aning, faktiskt. Jag ska själv hjälpa till på bl a försäljningsavdelningen, men vi vet inte alls om folk kommer haka på detta. Vi hade bara en bytardag i år så det vore ju kul om detta kunde bli lite som en andra..

Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Lycka

• Ångermanland
« Svar #3 skrivet: 11 okt-09 kl 11:09 »
putt
Hedemorahöns

Cizzi

• Anders, Faverolletupp
« Svar #4 skrivet: 12 okt-09 kl 01:37 »
Vad trevligt, då måste jag dit. Någon som vet vilka raser som kan tänkas finnas till försäljning???
Jag tänker ta med några tuppar, Maran och Araucana, har tyvärr bara tuppar kvar  :(
Bor med sambo och son och djuren, två Schäfer damer,två katter mor och son,akvariefiskar och höns, Faverolle,laxfärgade och svarta,Holländska vithättor,svarta,vit,blå och blå/spättad,RIR,Araucana,blandade färger,Marantupp,blå/koppar och blandraser

Trasslan

• Medelpad
« Svar #5 skrivet: 14 okt-09 kl 20:03 »
Ja några tuppar behöver jag inte iallafall, hönshuset är fullt av dem. jag skaffade ju höns för att få ägg men med en höna och tre tuppar är utdelningen dålig så jag hoppas på att få köpa några trevliga hönor på söndag :)

Lycka

• Ångermanland
« Svar #6 skrivet: 16 okt-09 kl 07:58 »
Kom på söndag ni som kan ;D
Väl mött
« Senast ändrad: 16 okt-09 kl 10:39 av Lycka »
Hedemorahöns

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #7 skrivet: 17 okt-09 kl 09:12 »
Kommer  :D

Trasslan

• Medelpad
« Svar #8 skrivet: 18 okt-09 kl 19:36 »
Det bidde inga hönor :'(,men jag fick se många fina djur iallafall.

Levnadsglad

• Det ordnar sig alltid :-)
    • Ångermanland
    • Livet på landet
« Svar #9 skrivet: 18 okt-09 kl 22:19 »
Men Anna....var det du som var den gulliga människan som tog emot mina "Bäbisar" i fredags? Jag är ju bara för trög och har svårt att koppla ihop saker ibland :-[

Och Cizzi....med en häftig vit Araucana? :)

Det var en riktigt kul upplevelse...om än lite chockartad :) Otroligt mycket vackra djur att titta på, och trevliga "hönstokiga" att prata med!!

Nu är mina "Bäääbisar" hemma hos sina kompisar igen och jag kan sova lugnt....(jag är otroligt fjompig med mina djur)....och försöka smälta alltihop ;)

(Obelix-MES mottogs och hyllades som en riktig kung av de andra när han kom hem ;))

/Levnadsglad :)
Har äntligen hittat mitt dröm-Torp där jag bor med min dröm-hund och mina dröm-Fjädrar.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #10 skrivet: 19 okt-09 kl 08:53 »
Grattis igen till BISet.
Sååå kul att min favvis ras vinner.
Ännu roligare att en förstagångs utställare vinner BIS.
Sätt på guldkronan ;D
Hedemorahöns

Levnadsglad

• Ångermanland
    • Livet på landet
« Svar #11 skrivet: 19 okt-09 kl 08:58 »
Tack Lycka!!

Jättekul att träffas och få ett ansikte på någon man pratar med här inne också :)

Du kanske skulle skaffa några MES:ar igen själv också?

Måste förresten göra allvar av hotet att komma o titta på dina hönor när jag skall åt ditt håll någon gång...om det är ok?

Kronan har jag satt på Obelix där ute....han så stolt såååååå ;D
Har äntligen hittat mitt dröm-Torp där jag bor med min dröm-hund och mina dröm-Fjädrar.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #12 skrivet: 19 okt-09 kl 10:39 »
Du är så välkommen  :D
Kolla först eftersom jag jobbar skift.
Hedemorahöns

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #13 skrivet: 19 okt-09 kl 19:43 »
Det var så kul att komma och titta på er utställning också och träffa Anna, Lycka osv. Grattis alla som ställde och särskilt grattis till MES-tuppen.

Vilka fina ankor det fanns där också utanför, blev ju helt sjuk på dem men vi kom ju försent  :'( Men det kom hem ett gäng dvärg sussexar i vart fall oplanerade och en fin planerad dvärg wyandottehöna. Min kompis fick med sig en fin orangehalsad hollänsk dvärg tupp också.

Var en bra dag  :D

Anna

• -
« Svar #14 skrivet: 20 okt-09 kl 22:30 »
Jag tycker också det är kul att få ansikten på er alla! Även jag är ganska trög när det gäller att komma ihåg vem som är vem och folks namn, men sakta men säkert får man lite mer koll. Får väl gå tillbaka till denna tråd så jag nöter in vem av er som heter vad här på alternativ också  ;D.
Ha det bra,
Anna

Cizzi

• Anders, Faverolletupp
« Svar #15 skrivet: 02 nov-09 kl 03:35 »
Men Anna....var det du som var den gulliga människan som tog emot mina "Bäbisar" i fredags? Jag är ju bara för trög och har svårt att koppla ihop saker ibland :-[

Och Cizzi....med en häftig vit Araucana? :)

Det var en riktigt kul upplevelse...om än lite chockartad :) Otroligt mycket vackra djur att titta på, och trevliga "hönstokiga" att prata med!!

Nu är mina "Bäääbisar" hemma hos sina kompisar igen och jag kan sova lugnt....(jag är otroligt fjompig med mina djur)....och försöka smälta alltihop ;)

(Obelix-MES mottogs och hyllades som en riktig kung av de andra när han kom hem ;))

/Levnadsglad :)
Ja, visst var det jag som hade den vita Araucanatuppen (bland annat), såg det här lite sent, det var länge sen jag var inne här på Alternativ, fick det lite lugnt på jobbet om du undrar varför jag sitter och skriver mitt i natten ;), blir lite nyfiken på din brokiga skara av höns  :)
//Cizzi
Bor med sambo och son och djuren, två Schäfer damer,två katter mor och son,akvariefiskar och höns, Faverolle,laxfärgade och svarta,Holländska vithättor,svarta,vit,blå och blå/spättad,RIR,Araucana,blandade färger,Marantupp,blå/koppar och blandraser

Levnadsglad

• Ångermanland
    • Livet på landet
« Svar #16 skrivet: 02 nov-09 kl 08:50 »
Ja, visst var det jag som hade den vita Araucanatuppen (bland annat), såg det här lite sent, det var länge sen jag var inne här på Alternativ, fick det lite lugnt på jobbet om du undrar varför jag sitter och skriver mitt i natten ;), blir lite nyfiken på din brokiga skara av höns  :)
//Cizzi

Du är sååå hjärtligt välkommen att hälsa på de..(och mig ;))....om du vill!
Hör av dig via PM bara :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

485 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser