Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Såga ditt eget virke!!!  (läst 16961 gånger)

Jan M Hedlund

• Gäst
Såga ditt eget virke!!!
« skrivet: 05 jan-04 kl 15:06 »
Med en solosåg från Logosol kan man såga sitt eget virke och få ner byggkostnaden rejält, Jag är snickare med eget företag, Boltjärns Snickeri. och kan säga er att en bättre investering kan man knappast göra, desutom har jag på senare år kompletterat med en fyrkutter hyvel från samma företag  och detta är även en väldigt bra investering där jag både kan tillverka alla listtyper som finns samt fasade bräder för t.e.x golv och tak, dock är nog inte hyveln att tänka på om man inte jobbar i snickar branchen som jag pga priset Ca 60.000 kronor!!!.

Neiklot

• Gäst
Re:Såga ditt eget virke!!!
« Svar #1 skrivet: 05 jan-04 kl 17:22 »
Men vad kostar sågen då?

Kan man inte hyra från fabriken eller från något företag?

Jan M Hedlund

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 06 jan-04 kl 00:09 »
Priser och övrig info finns på www.logosol.se

Yehala

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 12 jan-04 kl 13:04 »
Logosolsågen kostar väl ca 18.000 kr som ny antar jag.

Jag har sågat en del med logosol, och kan verkligen rekommendera den.  Den duger att såga stockar med till timmerhus (alltså "skräda" timret"), golvplankor mm... man kan också koppa ihop två eller flera sågar till en lååång... jag har sågat 6m stockar på logosol - lätt som en plätt.

Ett tips bara: Använd den elektriska sågen! De bensindrivna fungerar, men är långsammare och mindre exakta - de vibrerar mm och ger sämre resultat. Men ska man såga mitt ute i skogen där det inte finns el duger bensin bra. Man kan också köpa begagnade (bensin) sågar av logosol för ca 12.000Kr.

DU kan säkert låna/hyra en logosol från någon i bygden. Det finns garanterat logosol-ägare överallt runt om i landet...