En del slungrum på nätet ser sådär ut och är det en Kravbiodling så känns det slafsigt!!
Har någon själv publicerat den bilden på sitt slungrum?! Borde ju ha vett att publicera en städad bild. Det ser iofs inte så lättstädat ut, själv funderar jag mycket kring hur jag ska göra slungrum när jag flyttat. Man vill ju ha ett lättarbetat och lättstädat utrymme, som går att skala upp när man har mer bin och mer pengar.
Där är det ju väldigt intressant att följa din tråd S-Å, man får många idéer. Men det vore också bra att få exempel på sådant som inte funkar bra, så att man kan lära sig av det också. Att ha lättstädade ytor och avlopp så att man kan spola ut det sista som man inte lyckas skrapa ihop, det känns prioriterat för mig. Bra avställningsytor likaså. Och ett bra flöde, så att man inte måste bära runt saker och göra onödiga steg. Sedan får utrustningen komma efterhand som pengarna finns. Problemet är ju bara att man helst ska veta ungefär hur det ska se ut när det blir färdigt, så att man inte behöver ändra på något som redan finns när man kompletterar med mer utrustning.
Honungshanteringen känns för mig svårare än biskötseln, kanske beroende på att jag inte sett så mycket sådant i verkligheten, och för att det kräver mer investeringar för att bli riktigt bra. Och det känns som att det är få som delar med sig av sin kunskap som har fler kupor än att det räcker med ad hoc-lösningar.