Finaste hönsrasen?

Startat av Daaniel, 22 Sep-09 kl 14:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Daaniel

Här kan ni diskutera vilka/vilken ras(er) ni tycker är finast.
Hittade inte en sånhär tråd, om det finns en ta bort denna[size]

Själv tycker jag att Brahma,silkeshöns och pärlhöns är väldigt fina =)
Vad tycker du? .

// Daniel

Njura

hej!!

1. wyandotte

2. Antwerpen skägg

3. yokohama

4. brahma

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

MVH njura
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

HøneLine

Hmm... vanskelig... deter så mange flotte raser...
Og om jeg tenker utseende OG "personlighet".. så må det bli...

1. Barnevelder
2. Dverg Kochin
3. Maran
4. Hedemora

sånn cirka... er ikke lett å plukke ut noen...
Jeg syntes engang at Sultaner var VIRKELIG flotte høns, men
etter å ha hatt den rasen, så fant jeg ut at jeg ikke likte hvordan de var...
Så de er mere fine og se på, men ikke noe mere enn det... vil ikke ha sånne igjen...  :)

Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

Linkoso

Men åh, vad jobbigt. :P Finns ju så många! ;D Men de 3 vackraste jag kan komma på nu...

Raserna är:

Sebright med sin nätta lilla kropp och otroliga fjäderdäkt.... R.I.P Liam...  :'(

De små Chabona med sina vackra höga ekorrstjärtar och korta små söta ben.

Och härliga fluffiga dv kochin! ;D

Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

oskar98

Alla färger på orpington
new hampshire
gul sussex
seebright guld
vorwerk
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Daaniel

Citat från: Linkoso skrivet 22 Sep-09 kl 17:39
Men åh, vad jobbigt. :P Finns ju så många! ;D Men de 3 vackraste jag kan komma på nu...

Raserna är:

Sebright med sin nätta lilla kropp och otroliga fjäderdäkt.... R.I.P Liam...  :'(

den var jättefin! =)

Linkoso

Citat från: Daaniel skrivet 22 Sep-09 kl 18:03
den var jättefin! =)

Tack... Och död (fick coccidios, repade sig efter medicinering... Och dog såklart när mamma fick vårdnaden om honom när jag skulle åka bort en helg... Förvånade mig inte när jag såg... ska inte prata om det. Mamma är ingen vidare hönsvakt åt svaga individer om man säger så...)...   :(  :'( Men ska banne mig ha tag i en ny tupp... Någon gång...  :(
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

oskar98

Citat från: Linkoso skrivet 22 Sep-09 kl 18:06
Tack... Och död (fick coccidios, repade sig efter medicinering... Och dog såklart när mamma fick vårdnaden om honom när jag skulle åka bort en helg... Förvånade mig inte när jag såg... ska inte prata om det. Mamma är ingen vidare hönsvakt åt svaga individer om man säger så...)...   :(  :'( Men ska banne mig ha tag i en ny tupp... Någon gång...  :(

fredrikslund har kanske en tupp el gernsö, gernsö bor ju längt från dig men det kan ju fixa transport

Linkoso

Citat från: oskar98 skrivet 22 Sep-09 kl 18:18
fredrikslund har kanske en tupp el gernsö, gernsö bor ju längt från dig men det kan ju fixa transport

Fredrikslunds tuppar är döda (uppätna av räven)... Så det är inte förrän mot våren jag kommer kunna få tag i en tupp om det inte lyckas på något sätt med Gernsö...  =/ *öppnar plånboken och en mal flyger ut*  ::)

... Känns inte så aktuellt att försöka få tag i något när man är pank... >___x'

oskar98

Citat från: Linkoso skrivet 22 Sep-09 kl 18:26
Fredrikslunds tuppar är döda (uppätna av räven)... Så det är inte förrän mot våren jag kommer kunna få tag i en tupp om det inte lyckas på något sätt med Gernsö...  =/ *öppnar plånboken och en mal flyger ut*  ::)

... Känns inte så aktuellt att försöka få tag i något när man är pank... >___x'

Fredrikslund ska nog till mig till våren. då kan jag köpa tuppar och hönor om hon har kvar sådana från gernsö. så kan fredrikslund frakta upp de.

Daaniel

Citat från: Linkoso skrivet 22 Sep-09 kl 18:06

Nej vad synd, vila i frid.

Fredrikslund

Nä, jag har ju bara silver sebright tupp och det passar ju inte så bra till chamois  :-\ Kommer ju åka ner till Lasse och Bertil så där får jag ju tag i alla sebrights. är ju där ifeån nästan alla får sina sebrights ifrån endå :P men om du inte bor allt för långt ifrån tygelsjö oskar98 hade jag nog tänkt att åka förbi. du har säkert något dom kanske inte har som önskas från alternativare!

oskar98

Citat från: Fredrikslund skrivet 22 Sep-09 kl 19:03
Nä, jag har ju bara silver sebright tupp och det passar ju inte så bra till chamois  :-\ Kommer ju åka ner till Lasse och Bertil så där får jag ju tag i alla sebrights. är ju där ifeån nästan alla får sina sebrights ifrån endå :P men om du inte bor allt för långt ifrån tygelsjö oskar98 hade jag nog tänkt att åka förbi. du har säkert något dom kanske inte har som önskas från alternativare!

jag frågade min mamma och hon sa att det var en bit från oss till tygelsjö.

Fredrikslund

Jag gjorde så detta år att om någon var intresserad av något som låg utanför våran "planerade väg" så fick man betala lite extra. och är man beredd att lägga ut det så åker jag ju till dig med ;) om inte en bit är för långt förstårs.. men det reder vi ut till nästa år :)

oskar98

Citat från: Fredrikslund skrivet 22 Sep-09 kl 19:29
Jag gjorde så detta år att om någon var intresserad av något som låg utanför våran "planerade väg" så fick man betala lite extra. och är man beredd att lägga ut det så åker jag ju till dig med ;) om inte en bit är för långt förstårs.. men det reder vi ut till nästa år :)

ja det gör vi. det finns alltid något jag är intresserad av ;D ;D ;D

linslus

Kommer en till Huseby som fått många bra guldfärgade tuppar. Nytt blod för alla   :P

Linkoso

Mm... Jag bor i norra Uppland, 18 år utan bil eller körkort... Så det enda du gör är att få mig att tänka "men ååååh!!"  :P

Daaniel

såjaja nu räcker det med offtopic inlägg =)

Fredrikslund

okey okey! Jag tycker om nästan alla raser, hehe. Australorp har jag fastnat jätte mycket för!! Så coola med sina svarta ögon. brahma är så otroligt mysiga! stor favorit i familjen. Wyandotte har häftigt namn och så är dom snyggt byggda. sen är ju seebrights otroligt vackra!! m.m m.m  :-[

hönsgalen

jag tycker silverrandiga stora wyandotter är finast

sen är jag helt kär i en av mina nya raser nämligen
ostfriesiska möwen

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

206 Gäster, 0 användare