Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Späntkniv  (läst 4352 gånger)

stinastina

• Västergötland
Späntkniv
« skrivet: 07 sep-09 kl 12:04 »
hej.

Är det någon som vet vart man kan köpa en spänntkniv?

Tacksam för förslag!
Bor med  min sambo på en liten gård utanför Skara. Här finns också hund, katter, kaniner, gotlandshöns och några värmlänska skogsfår.

kattfot

• Östergötland
SV: Späntkniv
« Svar #1 skrivet: 07 sep-09 kl 12:49 »
Om man bara vill ha en skaplig späntkniv till ved o.dyl så finns det på COOP Stromarknad för runt en femtiolapp. Det finns en firma; Slöjddetaljer, som säljer späntknivar på postorder för runt en hundring. De finns på nätet: www.slojd-detaljer.se.
Vill man ha en finare kniv, typ en bandkniv som man kan bearbeta trä i täljhäst med så kan man ju prata med sin närmaste duktiga verktygssmed. Har man ingen sådan kan jag rekommedera Svante Djärv som smider finfina verktyg och finns på nätet.

Lycka till!
"Det är dem det blir mest synd om. Låt dem försöka ladda ner mjölk från internet så lär de bli varse att den yngre stenåldern inte är så passé."

stinastina

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 11 sep-09 kl 11:01 »
Tack för tipset!
Bor med  min sambo på en liten gård utanför Skara. Här finns också hund, katter, kaniner, gotlandshöns och några värmlänska skogsfår.

Luffsen

• -
« Svar #3 skrivet: 21 sep-09 kl 00:49 »
Clas Olson...
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Dela detta:

* Inloggade just nu

850 gäster, 2 användare (1 dolda)
beekeepern

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser