Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vargar  (läst 99422 gånger)

Charlotte

• -
SV: Vargar
« Svar #580 skrivet: 18 okt-08 kl 17:00 »
 Kommentera gärna det du citerar UTANFÖR det du citerar, folk kan ju tro att vi har samma åsikter ;D ;)
Med dina otroliga kunskaper i statistik (bla angående risken att dödas av varg kontra att dödas av bilar) så borde det inte vara så svårt att räkna ut varför fler älgar dödas av jägare än av vargar.
                                                  Mvh
                                               Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Pirr

« Svar #581 skrivet: 18 okt-08 kl 17:09 »
Kommentera gärna det du citerar UTANFÖR det du citerar, folk kan ju tro att vi har samma åsikter ;D ;)
Med dina otroliga kunskaper i statistik (bla angående risken att dödas av varg kontra att dödas av bilar) så borde det inte vara så svårt att räkna ut varför fler älgar dödas av jägare än av vargar.
                                                  Mvh
                                               Charlotte
Det jag menar är rätten vad har vi för rätt att döda för annat än att äta.MORAL ,Respekt för naturen.
Vi inbillar oss att vi är skapelsens krona.Varför?
Varför finns det för lite älg? jo för att skogsbolagen gett förstora tilldelningar på älg ,för dom vill inte ha den ,det stör deras ekonomi.

Varför är du värd mer än en varg?Jag bara undrar
Jag tycker inte att någon är mer eller mindre värd
53 fd hppie
husrestaurerare sen 30 år
Gillar  det gamla

Vargerik

• Gäst
« Svar #582 skrivet: 18 okt-08 kl 17:15 »
Sedär, har Djurens Rätt smugit sig in på ett hörn?

Pirr

« Svar #583 skrivet: 18 okt-08 kl 17:17 »
Sedär, har Djurens Rätt smugit sig in på ett hörn?
Joop det är jusst vad den har och?
53 fd hppie
Gillar  det gamla

Charlotte

• -
« Svar #584 skrivet: 18 okt-08 kl 17:23 »
Det jag menar är rätten vad har vi för rätt att döda för annat än att äta.MORAL ,Respekt för naturen.
Varför finns det för lite älg? jo för att skogsbolagen gett förstora tilldelningar på älg ,för dom vill inte ha den ,det stör deras ekonomi.

Varför är du värd mer än en varg?Jag bara undrar
Jag tycker inte att någon är mer eller mindre värd
Du har fortfarande inte ens försökt svara på varför du tycker att du har rätt att tala om för mig vad jag ska oroa mig för eller inte.
 I övrigt har jag aldrig dödat någon varg eller björn...Men INGEN ska tala om att jag inte får vara rädd för dom eller oroa mig för att stammen ökar och blir för koncentrerad på vissa ställen.
                                                  Mvh
                                               Charlotte
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Han som ser bakom träd

• Gäst
« Svar #585 skrivet: 18 okt-08 kl 17:25 »
Det värsta med vargen måste ändå vara explosionsrisken. Enligt prominent källa från Kungliga hovet i Stockholm, så finns det risk för att vargen kan explodera i den svenska skogen.

Eleganten

• Västmanland
« Svar #586 skrivet: 18 okt-08 kl 17:30 »
Det värsta med vargen måste ändå vara explosionsrisken. Enligt prominent källa från Kungliga hovet i Stockholm, så finns det risk för att vargen kan explodera i den svenska skogen.

Om dom ändå gjorde det ;D
Estetiken framför allt

Pirr

« Svar #587 skrivet: 18 okt-08 kl 17:40 »
Du har fortfarande inte ens försökt svara på varför du tycker att du har rätt att tala om för mig vad jag ska oroa mig för eller inte.
 I övrigt har jag aldrig dödat någon varg eller björn...Men INGEN ska tala om att jag inte får vara rädd för dom eller oroa mig för att stammen ökar och blir för koncentrerad på vissa ställen.
                                                  Mvh
                                               Charlotte
Okey Charlotte jag bestämmer inte över vad du ska oroa dig för.
Det är bara för mig så ofattbart att man kan oroa sig för vargen ,jag kan liksom inte förstå ,
hur man kan oroa sig för något som är livrädd för en.
Om jag var så rädd för varg skulle jag flytta till storstan ,villket Gud förbjude
Det finns psykog hjälp för fobier,som ormrädsla och andra besvär det lär funka bra,
Jobbigt att vara rädd jag vet det för jag har cancer.
53 fd hppie
Gillar  det gamla

Pirr

SV: Re:Vargar
« Svar #588 skrivet: 18 okt-08 kl 17:44 »
Varför är det just vargen som är så farlig?

Det finns ju hur många saker som helst i våran värld som kan skada, ha ihjäl eller orsaka problem långt värre än vad vargen gör. Jag förstår faktiskt inte varför motståndet är så stort.
Det måste finnas någon annan orsak?

/Attis - Som ser risken att bli attackerad av en varg som ungefär lika stor som att bli biten av en rabiessmittad ekorre. (Vilket genast väcker frågan: Ska ekorrar verkligen få finnas i Sverige, annat än på Zoo då förstås?)  ;D
Hjälp död åt ekorrar Hallå vi måste utrota ekorren ,jag måste skriva till kungen
53 fd hppie
Gillar  det gamla

Pirr

« Svar #589 skrivet: 18 okt-08 kl 17:46 »
Om dom ändå gjorde det ;D
Är du Talliban ?
53 fd hppie
Gillar  det gamla

Pirr

« Svar #590 skrivet: 18 okt-08 kl 17:50 »

Terrotister !!!!!!!
Alla vargar är muslimer har jag hört,självmords vargar BRRRRR
53 fd hppie
Gillar  det gamla

Charlotte

• -
« Svar #591 skrivet: 18 okt-08 kl 17:58 »
Okey Charlotte jag bestämmer inte över vad du ska oroa dig för.
Det är bara för mig så ofattbart att man kan oroa sig för vargen ,jag kan liksom inte förstå ,
hur man kan oroa sig för något som är livrädd för en.
Om jag var så rädd för varg skulle jag flytta till storstan ,villket Gud förbjude
Det finns psykog hjälp för fobier,som ormrädsla och andra besvär det lär funka bra,
Jobbigt att vara rädd jag vet det för jag har cancer.
Åh, fortsätt gärna i samma lite "bättre vetande" stil så kanske du lyckas omvända mig också till varghatare...
Du har ingen aning om hur rädd jag är för vargen, eller hur? Jag är inte speciellt rädd eftersom vi inte har några fasta vargrevir här. Själv känner jag mer oro för björn eftersom våra marker björnstam har "exploderat"  ;D de senaste åren. Därför har jag förståelse för de som är rädda (oroade) för vargar i sin närhet.
 "Faktan" om björnen som först aldrig skulle anfalla en människa, sen bara skulle anfalla människor om den blev skadad eller retad för att till slut landa på att den bara anfaller oss om vi uppträder "fel" när vi tex plockar bär, den faktan gör att jag är Väldigt skeptisk när någon uttalar sig om vargens totala ofarlighet. Vargen är fullt kapabel till att skada/döda en människa och lika "ofarlig" som den är för oss människor idag enligt experter, lika ofarlig var björnen för några år sedan.
 Observera att jag inte har sagt att några rovdjur bör utrotas pga sin farlighet, men jag tycker inte att man ska förlöjliga männskor oro!
 Det var väldigt tråkigt att du har cancer, hoppas den går att bota.
                                        Mvh
                                     Charlotte

Pirr

« Svar #592 skrivet: 18 okt-08 kl 18:05 »
Åh, fortsätt gärna i samma lite "bättre vetande" stil så kanske du lyckas omvända mig också till varghatare...
Du har ingen aning om hur rädd jag är för vargen, eller hur? Jag är inte speciellt rädd eftersom vi inte har några fasta vargrevir här. Själv känner jag mer oro för björn eftersom våra marker björnstam har "exploderat"  ;D de senaste åren. Därför har jag förståelse för de som är rädda (oroade) för vargar i sin närhet.
 "Faktan" om björnen som först aldrig skulle anfalla en människa, sen bara skulle anfalla människor om den blev skadad eller retad för att till slut landa på att den bara anfaller oss om vi uppträder "fel" när vi tex plockar bär, den faktan gör att jag är Väldigt skeptisk när någon uttalar sig om vargens totala ofarlighet. Vargen är fullt kapabel till att skada/döda en människa och lika "ofarlig" som den är för oss människor idag enligt experter, lika ofarlig var björnen för några år sedan.
 Observera att jag inte har sagt att några rovdjur bör utrotas pga sin farlighet, men jag tycker inte att man ska förlöjliga männskor oro!
 Det var väldigt tråkigt att du har cancer, hoppas den går att bota.
                                        Mvh
                                     Charlotte
Jag menar inte att förlöjliga på det sättet jag skriver så för att försöka väcka en annan vinkling.
Har faktist samma åsikter om björn ,dock finns en skillnad en björn kan fasktist vara farlig.
Toncill cancer opererad skall börja 34 dagars strålnung på måndag vet ej om den går att bota
Men önskar det jag har en son på 3månader o en på 2 år så det vore trevligt
MVH pirr
53 fd hppie
Gillar  det gamla

Eleganten

• Västmanland
« Svar #593 skrivet: 18 okt-08 kl 18:08 »
[/quote]

Jaa du ser dubbel ondska ;D
Skämt åsido jag går inte heller runt å oroar mej hela dagarna men du har uppenbarligen svårt för att sätta dej in i andra människors situation. Någon som vill ha en någorlunda lönsam verksamhet kan inte stå och vakta sin boskap hela dagarna det finns ju annat som ska göras.
Estetiken framför allt

Eleganten

• Västmanland
« Svar #594 skrivet: 18 okt-08 kl 18:30 »

[/quote]
För att vi är det
Estetiken framför allt

Pirr

« Svar #595 skrivet: 18 okt-08 kl 19:15 »

Jaa du ser dubbel ondska ;D
Skämt åsido jag går inte heller runt å oroar mej hela dagarna men du har uppenbarligen svårt för att sätta dej in i andra människors situation. Någon som vill ha en någorlunda lönsam verksamhet kan inte stå och vakta sin boskap hela dagarna det finns ju annat som ska göras.
Mot varg lär vanligt elstängels fungera utmärkt,för övrigt tycker jag lönsamhet är ett dåligt argument.
Det är lönsamt att plocka utrotnigshotade fåglars ägg också.
Jag tycker att stjäla utrotnings hotade fåglars ägg eller att jaga utrotnings hotade fyrfota vänner är jämställt me mord.
53 fd hppie
Gillar  det gamla

Charlotte

• -
« Svar #596 skrivet: 18 okt-08 kl 19:19 »
Mot varg lär vanligt elstängels fungera utmärkt,för övrigt tycker jag lönsamhet är ett dåligt argument.
Det är lönsamt att plocka utrotnigshotade fåglars ägg också.
Jag tycker att stjäla utrotnings hotade fåglars ägg eller att jaga utrotnings hotade fyrfota vänner är jämställt me mord.

Men, nu får du förklara dig...
Varför är utrotningshotade djur mer värda än andra ;) Hade inte alla lika stor rätt att leva alldeles nyss?
                     Mvh
                  Charlotte

Pirr

« Svar #597 skrivet: 18 okt-08 kl 19:28 »
Men, nu får du förklara dig...
Varför är utrotningshotade djur mer värda än andra ;) Hade inte alla lika stor rätt att leva alldeles nyss?
                     Mvh
                  Charlotte
förklaring det är extra sorgligt när ett djur som är utrotnings hotat försvinner,det går nämligen alldrig att reparera.
Hmm genteknik Jurassic park jag tror inte det blir friskt ,det är ungefär som microvågsugnar förstår du ?
Mvh Pirr
53 fd hppie
Gillar  det gamla

Charlotte

• -
« Svar #598 skrivet: 18 okt-08 kl 19:33 »
 Sorgligt ja, men Mord?
Fast just den Nordiska vargen behöver man ju inte sörja på nytt, den är ju redan utdöd, den vi har nu finns det tusentals av  och den är INTE utrotningshotad.
 Hur ska man ställa sig till om vargen bryter sig in igenom elstängsel och dödar ex utrotningshotade Värmlandsfår?
                             Mvh
                          Charlotte
« Senast ändrad: 18 okt-08 kl 19:42 av Charlotte »

Vilse

• Gäst
« Svar #599 skrivet: 18 okt-08 kl 19:43 »
nordiska vargen doed? europeisk varg?
tvaa olika raer eller bara olika linjer,,typ schaefer i usa och schaefer i sverige?
(det blir ju lite olika om man avlar paa naanting och inte moets saa ofta)

har vi haft livet av alla vargar som kommer fraan dom urnordiska stammarna och nya vandrat in? moejligt???
jag kan inte se att vi lyckats ta livet av alla nordska vargar och nya vandrat in fraan oevriga europa upp genom baltikum?

raetta mej om jag har fel och ge mej fakta!  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

552 gäster, 3 användare (1 dolda)
mulle mullvad, Luffsen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser