Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Självhushållning av John Seymour  (läst 8479 gånger)

Laura

Självhushållning av John Seymour
« skrivet: 08 feb-06 kl 14:55 »
Hej

Jag håller just på att läsa "Självhushållning". Jag hittade den första upplagan på biblioteket. är det nån som vet om den andra upplagan är bättre på något sätt?

mvh

Laura

Neiklot

• Gäst
Re:Självhushållning av John Seymour
« Svar #1 skrivet: 16 feb-06 kl 23:06 »
Trycktes nog bara upp "rakt av", eftersom boken gick åt (och går åt) som smör i solsken...

Yvonnes Jordnära

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 20 feb-06 kl 20:39 »
Hej på er!

John Seymour har även skrivit boken "Självhushållning i trädgården", den ger mängder med fakta om grönsaker, bär och frukt och hur man tar allt tillvara. Den är svår att få tag på men jag lyckades köpa den på Tradera auktioner.
Den kanske även finns på antikvariat.

Hej då från Yvonne

Filip Skräplund

« Svar #3 skrivet: 07 maj-06 kl 17:10 »
Jag har vad som verkar vara andra upplagan av "Självhushållning", utgiven av BonnierFakta 1996.
Där står ingenstans om några ändringar eller tillägg till första upplagan från 1979.
« Senast ändrad: 07 maj-06 kl 17:10 av zeke »
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

stigman

« Svar #4 skrivet: 29 jun-06 kl 08:53 »
seymour inspirerar men om man vill göra något praktiskt av hans reportage så märker man att många små väsentligheter inte är beskrivna eller är svåra att återge med några ord och bilder. Det är väl det som är hantverk. Försök tex beskriva hur man går eller cyklar för någon som aldrig har använt benen...

Magda

• Västerbottens kustland
    • Västerbotten
    • Fru Magdas
« Svar #5 skrivet: 15 aug-06 kl 14:12 »
Och boken är väl inte riktigt anpassad till våra nordliga förhållanden. Vi har ju helt andra förutsättningar för odling osv. Desutom har vi en otroligt mycket längre stallperiod och helt annat vinterfoderbehov, mm. Men en kul bok är det. Fast jag tycker det räcker att låna på biblioteket, den finns typ alltid inne här i Västerbotten i alla fall. Om man har regelbunden tillgång till bibliotek vill säga.
Fru Magda bor på en gård i Västerbottens kustland med make och tre barn. Lite djur och stora odlingar. Odlar för avsalu med start sommaren 2012. Bloggar på http://blog.frumagdas.se Följ mig gärna på facebook, http://www.facebook.com/frumagdas

Dela detta:

* Inloggade just nu

519 gäster, 2 användare (1 dolda)
alfhild

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser