Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp de hoppar!  (läst 5897 gånger)

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Hjälp de hoppar!
« Svar #20 skrivet: 04 jan-10 kl 15:25 »
Getter är erkänt svåra att stänga in - om de saknar något i sin hage!  Har de vad de behöver, då går de "för ett snöre", men det kan vara knepigt att förse dem med allt de själva anser att de behöver - inklusive flockgemenskap, och, om de är av den tama sorten, mänsklig samvaro!  :D ;D
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Amamfa

• Västergötland
SV: Hjälp de hoppar!
« Svar #21 skrivet: 23 jun-10 kl 14:08 »
Ge mig massa tips på hur tusan jag får mina Afrikanska dvärgetter att stanna i sin hage! Mina grannar har en underbar trädgård som är deras allt, det är katastrof om de tar sig in där  :o!

Har haft de i 120 cm orange närstaket men det viker sig ju när de hoppar mot det. Tror ni de forcerar ett staket av varannan ståltrådsvajer (med el) och varannan eltråd ca 140-150 cm högt?
Hur har ni andra era getter? Hur högt kan en Afrikansk dvärgget hoppa? 

Om jag inte kan få de att stanna inne måste de säljas till nån som bor mera ensligt  :'(

Desperat matte till getter som längtar ut!

Min käre far släpade hem ett tvåmeters staket förra året. Det funkar jättebra :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

483 gäster, 2 användare (1 dolda)
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser