Bildtråd - guldsvartkantad orpington

Startat av oskar98, 15 Aug-09 kl 13:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

oskar98

Jag vill att ni som har guldsvartbandad orpington ska lägga ut bild på de. jag ska försöka lägga ut bild själv på mina.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

oskar98

Här är en bild.

oskar98

En bild till.

Fredrikslund

På engelska heter den ju laced och det betyder på svenska "randad". Partridge=bandad. och den heter somsagt golden laced på engelska...

linslus

Här är någon av mina guldsvartbandade och trefärgade hönor (lite suddig med det får ni ta   ;D)

gernsö

Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Anna

Men nu blir jag lite förvirrad. Är inte guldsvartbandade fd rapphönsfärgade? ??? Heter inte dessa typ guld svartrandade, eller har jag fått det om bakfoten?
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Nettis

Jo Anna dessa djur är guld svart/randade. Guld svart/bandad är de som förr kallades rapphönsfärgade och som är en vanlig färg på Brahma.

oskar98

Här är en bild på den jag var och köpte hos Gernsö för 2 veckor sedan.  den är feltecknad

Mmmm

Citat från: Anna skrivet 24 Aug-09 kl 13:04
Men nu blir jag lite förvirrad.
Det blir jag också! Mitt otränade öga säger "brahma" och inte orpington....  ???

oskar98

deta är orpington guldsvart kantad.

Mmmm

Jo, men det som förvirrar mig är att de har samma "elaka" huvud som brahma, och är, i mina ögon, inte så "fluffiga" som orpington.

Mmmm

Citat från: Fredrikslund skrivet 12 Okt-09 kl 13:04
Mmmm, hur gammal är du?
Märklig fråga i sammanhanget!  ???
Men ok, om du nu undrar - jag är gammal nog att inse att jag inte vet allt, men tillräckligt ung för att vilja lära mig mer. Därav min fråga om utseendet på hönsen i den här tråden.  :P

Linkoso

Mmmm: De största skillnaderna mellan Brahma och Orpington är:

1: Brahma har rikligt befjädrade ben, ser ut som rena rama byxorna
2: Brahma har ärtkam medan orpington har enkelkam.

:)

Brahma

Orpington

Oskars Orpington som han postat bilder på ser inte ut att vara fullvuxna vilket kan vara en anledning till att de inte är jättefluffiga ännu (alla fjädrar har inte kommit ännu). Ung. som dv kochin... =) Det tog ca 9-10 månader innan min tupp hade fått alla fjädrar som skapade ett riktigt runt och fluffigt utseende (som en vandrande fluffig fotboll) ;D ;D ;D.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Mmmm

Citat från: Linkoso skrivet 13 Okt-09 kl 11:55
Oskars Orpington som han postat bilder på ser inte ut att vara fullvuxna vilket kan vara en anledning till att de inte är jättefluffiga ännu (alla fjädrar har inte kommit ännu).
Ahaaaa! En förklaring till "fluffet". Tack! :)
Då får jag väl ta och leta efter bilder på unga orpington så blir jag kanske lite klokare på det här skillnaderna.

Linkoso

Här har du bilder på lite ynglingar:

Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

oskar98

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

211 Gäster, 0 användare