Hej. Jag har haft kaniner några år och för några månader sedan bestämde jag mig för att börja med en liten uppfödning, och nu väntar jag min första kull.... Är idag 30 dagar sedan jag parade min lejonhane med min lejonhuvadedvärgvädur. För en vecka sedan gjorde hon ett stort bo, och nu bara jag väntar. Hon stökar och bökar med boet, lägger till mer halm. Har stått och studerat henne på håll när hon byggt, otroligt vad dom kan åstadkomma på kort tid. Ett stort fel jag gjort är att jag lät henne ha kvar huset hon hade innan, det går inte att öppna taket så jag kan ju inte se något, och är rädd för att förstöra bygget genom att försöka känna in i det. Jag har inte sett att hon plockat någon päls och ser inga rester av det ute i buren hellet, och undar om dom är så noga att inget går till "spill", eller om dom kanske plockar den inne i boet. Hade för ett tag sedan en hona som var skendräktig och i den buren låg det tussar av päls överallt.. Hoppas denna honan inte är skendräktig och att det snart blir ungar.
Nettan