Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mitt föl är skadat !!  (läst 9711 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Mitt föl är skadat !!
« Svar #20 skrivet: 11 jul-09 kl 10:59 »
20cm..de måste använt en slaktkniv eller en väldigt vass kökskniv   :o
Hur har sädesledare etc klarat sig, är nånting skadat inuti?
Han hade en fruktansvärd tur !
Inget vitalt är skadat alls som det ser ut .
Så det är "bara " en sårskada.
Han blir lite piggare nu varje dag , han går ju iaf o småbetar men nu ser jag revbenen på honom.
Han har jag aldrig sett revben på tidigare !
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

fjäderfän

« Svar #21 skrivet: 11 jul-09 kl 11:12 »
borde va tillåtet att skjuta en sån jävel som ger sej på djuren.

hoppas han blir bra snart igen.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #22 skrivet: 11 jul-09 kl 13:03 »
Var precis ner nu igen o tempade om , han hade 38.5 för 1½ timma sen fick finandyn då , nu ligger han på 38,2.
Fortfarande högre än i går kväll  :'( han har fortfarande bleka slemmhinnor .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Elektra

« Svar #23 skrivet: 11 jul-09 kl 14:38 »
Stackars, stackars lille vännen. :'(
"Djur dödar inte för nöjes skull.
Endast människan finner nöje i att tortera och döda andra varelser."

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #24 skrivet: 12 jul-09 kl 22:01 »
infektion i dag  >:( så klart *morr*
Gult tjockt var rinner ur såret trotts att han får pencillin o spolas .
Inte kul . :'(
Hann börjar bli väldigt irriterad på mej nu oxå , jag är numera bara en elak plågoande  :'( jag hoppas att han kan få tillbaka den underbara tilliten sen när detta är över .
Dock så får jag inte honom att äta det jag ger honom , visst han betar men jag vill gjärna få i han lite mineraler o lite havre men icket!

mattetillmånga

• Övriga världen
« Svar #25 skrivet: 13 jul-09 kl 00:48 »
Det är helt fruktansvärt att sånt här händer! Hur kan någon bli så sinnessjuk???

Jag hade nattligt besök i min hage i början av maj. Höll på och fixa det sista för natten ovanligt sent (01.15 jag tittade på klockan för att göra en anmälan) då det dök upp en mansfigur som kom genom mörkret med bestämda steg till hästarna. Det rör sig om ca 150 meter från vägen till hagen så det var ingen vanlig "kissepaus" om man säger så. Jag sprang upp till grannhuset och väckte upp dem och när de tände upp i huset så drog han.... Gjorde en polisanmälan och som polisen sa "det är inte normalt att gå och klappa hästar kvart över ett på natten, det gör man inte den tiden på dygnet!" så med all säkerhet var han ute efter något helt annat!

Jag gick och går fortfarande till hagen olika tider på dygnet, även nattetid ibland för att kunna känna mig någorlunda trygg. Förjävligt att det ska behöva vara på det viset! Sexförbrytare borde tvångskastreras, det kanske borde avskräcka de flesta från att ge utlopp för sina helt störda fantasier!

Hoppas för allt i världen att din häst blir helt återställd. Det sägs ju att tiden läker alla sår, så han hittar nog tillbaka till dig när allt är över.
Kram

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #26 skrivet: 13 jul-09 kl 10:54 »
Sexförbrytare borde tvångskastreras,

Ja. Långsamt, med en slö kniv. Utan bedövning.
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Elektra

« Svar #27 skrivet: 13 jul-09 kl 11:31 »
Utan kniv. ;)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #28 skrivet: 15 jul-09 kl 00:59 »
Uppdatering :
Han blir sakta bättre o starkare .
Igår reste han sej o sparkade mot oss när vi försökte spruta honom .
Inte kul att bli tvungen att hårt uppfostra en 10mån fölunge pga att jag bara vill ge honom medicin .
Idag var han lite mindre svullen så det går åt rätt håll iaf .

mattetillmånga

• Övriga världen
« Svar #29 skrivet: 15 jul-09 kl 01:25 »
Nu hoppas jag att du inte menade så illa som det lät med att "hårt uppfostra ett 10 månaders föl".

Min åsikt är att ur våld föds mer våld.... Han sparkar ju bara av ren självbevarelsedrift och inte av elakhet  ::) Skulle ni spruta rent i såret eller ge honom en injektion? Om ni skulle ge injektion så sätt grimma på honom och lugna honom, se till att vara i en box mot en vägg. Ge något gott direkt efteråt och var LUGN.
handlar det om att göra rent i såret kan jag bara ge tipset med att bremsa honom. Betydligt snällare än att bli förbannad för att han försöker värja sig.
Om du börjar härja med honom kan jag garantera att hans förtroende för dig blir rubbat och det var ju det du inte ville....
Att bråka på en rädd häst är lönlöst och idiotiskt, hästen är ju faktiskt en flyktdjur.

Hoppas jag fått ditt inlägg om bakfoten. SKÖNT att han är på bättringsvägen!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #30 skrivet: 15 jul-09 kl 08:51 »
Så klart vi inte är elaka med honom men man är ju tvungen att dra ner han o ryta nej + att han är ganska så stor min lille kille .
Han väger redan 350kilo o är nästan 140cm hög så det är en biff som kommer över en  :-X
Jag band upp honom i lösdriften o låtsades som det regnade tills han lugnat ner sej så det gick att spruta , menm han kastar sej rakt upp bara man närmar sej halen , även om händerna är tomma.
Gjorde samma procedur i går kväll , det gick lite bättre .
Han har nog insett att den där jävla stolpen inte är snäll S* o släpper lös han även om han reser sej eller sparkar mot den  ;D

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #31 skrivet: 15 jul-09 kl 13:13 »
Skönt att höra det går åt rätt håll med din bebis. Jag tror jag hade blivit galen om det hänt mina hästar något liknande. Och jag är väldigt glad för att hagarna ligger lite ödsligt bakom huset.
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #32 skrivet: 18 jul-09 kl 11:32 »
Han är mkt bättre nu och jag har gömt dom bakom huset nu där hundarna är .
Ingen kan smyga upp dit utan att hundarna reagerar .
Nu är han bara svullen längst fram på skapet så det går åt rätt håll .
Han är sitt vanliga "ligga i knäna " jag igen förutom när man har nåt i händerna då  :-\

Elektra

« Svar #33 skrivet: 23 jul-09 kl 15:00 »
Hur mår lillpojken? :)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #34 skrivet: 24 jul-09 kl 11:16 »
Han är piggare o har tagit slut på medicinerna nu.
Tyvärr fortfarande feber straxt över 38 hela tiden men nu måste hans kropp och själ tid att läkas.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #35 skrivet: 24 jul-09 kl 11:25 »
Men strax över 38 är helt okej på en fölunge, särskillt om han inte stått still utan du tempar honom ute!
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #36 skrivet: 24 jul-09 kl 11:30 »
Han är alltid ute o tempas i hage .
Jo men han är lite förhöjd ändå , hade nog gärna sett hans temp under 37.9 iaf .
men han har börjat busa runt lite nu så han mår allt bättre.

JIMMAN

• BRUKSHÄSTEN I MITT HJÄRTA
    • www.stallargard.se
« Svar #37 skrivet: 24 jul-09 kl 23:11 »
Han är alltid ute o tempas i hage .
Jo men han är lite förhöjd ändå , hade nog gärna sett hans temp under 37.9 iaf .
men han har börjat busa runt lite nu så han mår allt bättre.
Härligt,,,då skall du se att det ordnar sig ;) ;)...mvh c.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #38 skrivet: 04 aug-09 kl 15:14 »
38.1 i dag ...tempen vill inte gå ner riktigt.
Dock är svullnaden nästan borta nu .

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #39 skrivet: 04 aug-09 kl 17:15 »
Men 38,1 räknar inte jag som feber på ett föl! Det ligger helt inom den normala gränsen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

522 gäster, 1 användare
Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser