Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pågående handarbeten  (läst 107831 gånger)

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
SV: Pågående handarbeten
« Svar #520 skrivet: 15 jun-10 kl 12:32 »
 :D Bra jobbat! :) Impad.
Svårt???
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #521 skrivet: 15 jun-10 kl 23:57 »
:D Bra jobbat! :) Impad.
Svårt???
Ojdå,  :-[
Nej, inte svårt alls.  Till och med jag kunde ju!  Om jag (!) kunde  :-[ , skulle jag försöka lägga ut en bild på det, men jag har glömt hur man gör!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Sirpusbollen

• odling, raw food och sløjd
    • Hälsingland
« Svar #522 skrivet: 17 jun-10 kl 00:09 »
detta är mitt favoritprojekt just nu! Lyckades få fram vad de där med "slynget kant" var äntligen. Så snyggt mönster. Detta ska då bli ett par finvantar :)

Drömmer om lerigt hobbithus, permakultur, bin, gröna odlingar och egen spirulina. Inspiration och skapa <3
Lev och Spira - Raw food och hälsa

Hippiemamman

• Hantverk, mys, leva i d lilla, jag o Lillatrollet
    • Uppland
« Svar #523 skrivet: 21 jun-10 kl 18:12 »
Hej hej!
Kul å läsa om era handarbeten å bli lite inspirerad.

Mitt senaste projekt är att förse min dotter med tyggönsaker som hon kan steka i sin lilla ministekpanna. Har sytt i velour å har hittils blivit morötter, tomater, broccoli och sockerärtor. I sockerärtorna har jag sytt in små pärlor så det känns som riktiga ärtor där i. Jättefina blev dom!

Kram!

manna

• -
« Svar #524 skrivet: 22 jun-10 kl 03:45 »
Hej hej!
Kul å läsa om era handarbeten å bli lite inspirerad.

Mitt senaste projekt är att förse min dotter med tyggönsaker som hon kan steka i sin lilla ministekpanna. Har sytt i velour å har hittils blivit morötter, tomater, broccoli och sockerärtor. I sockerärtorna har jag sytt in små pärlor så det känns som riktiga ärtor där i. Jättefina blev dom!

Kram!

Åh, vad roligt att höra om tyggrönsakerna! Jag har länge tänkt att jag skulle sy bl a tårtbitar och kanelbullar (märks vilken typ av mat mamman i den här familjen fokuserar på... ) åt dottern och hennes minikök. Grönsaker måste jag absolut testa att sy oxå! Vad använde du för typ av stoppingsmaterial?
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Hippiemamman

• Hantverk, mys, leva i d lilla, jag o Lillatrollet
    • Uppland
« Svar #525 skrivet: 28 jun-10 kl 22:36 »
Åh vad kul med bullar och kakor! Det ska jag oxå testa. Min dotter älskar "dammsugare" så det ska jag försöka mig på. Jag slaktade en 10-kronorskudde från IKEA  :D Ibland i pysselivern blir man lite "crazy"   :D Lycka till med gottorna!

Kramen!

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #526 skrivet: 28 jun-10 kl 22:54 »
Är det bara döttrar som får sånt...  :-\
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

manna

• -
« Svar #527 skrivet: 28 jun-10 kl 23:35 »
Är det bara döttrar som får sånt...  :-\

Inte här. Sonen ska naturligtvis oxå få leka med minikök och köksattiraljer, men han får bli lite stadigare först. Vill ju inte att finporslinet går i kras. Men en velourbakelse kan han ju få att gnaga på med sin enda tand. :)
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Varg-älva

• Finland
« Svar #528 skrivet: 08 jul-10 kl 19:50 »
Färgar garn!!! Har just färgat lila med Bresilja. I morgon ska jag efterfärga och se vad det blir för färg!

Sen virkar jag små påsar och syr blixtlås i dem. Och virkar en väska. Och lite annat smått och gott.

Lus_N

• Närke
« Svar #529 skrivet: 21 aug-10 kl 15:52 »
Har nog lite för många projekt liggande. Har inte ens koll på alla längre...

En rosa stickad tröja med flätmönster. Fuskpolo i blått garn, tanke att d ska bli mössa och vantar också vad det lider.

1.5 vantar med hjärtprickar på till mamma.
Flera ensamma benvärmare. Men glömt hur jag gjorde.

Tunikor och gardiner till sovrummet. Tyg och mönster finns, men har inte kommit längre än så. Fållen på en sommarklänning. Kanske borde fixa den snart, så klänningen slipper vänta tills nästa år.

Ska renovera köksbord och 6 klädda stolar.

Det mest aktiva projektet är en filt av mormorsrutor. Virkar 10 av varje sort i restgarner. Tänkte ge mig på 300 rutor sammanlagt. Yttersta varvet blir nog grått. Har väl fått ihop snart 50 rutor.

Sen har jag lite planer på grafittistickning i bostadsområdet.  :)

Ior

• I am a happy gal.
« Svar #530 skrivet: 21 aug-10 kl 17:09 »

Sen har jag lite planer på grafittistickning i bostadsområdet.  :)

Det låter fint! Jag borde planera någon graffitistickning i min "storby". Jag blir alltid lycklig när jag ser stickade konstverk på oväntade platser. Får väl tänka ut något bra projekt.
Kan du publicera ett foto om du färdigställer din idé?

Pågående handarbeten finns både som redan påbörjade projekt och som tankeprojekt.
Jag stickar ett linne (DAYFLOWER CAMISOLE OR DRESS på Ravelry.com).

I höst tänker jag:
-virka en kjol
-sticka en tröja
-sticka en till tröja
-växtfärga garn till en pläd
-helst börja väva pläden

Jag blir riktiigt stressad när jag tänker på allt roligt som jag ska hinna med. Om jag bara hade tid...

Lus_N

• Närke
« Svar #531 skrivet: 16 sep-10 kl 14:31 »
Det låter fint! Jag borde planera någon graffitistickning i min "storby". Jag blir alltid lycklig när jag ser stickade konstverk på oväntade platser. Får väl tänka ut något bra projekt.
Kan du publicera ett foto om du färdigställer din idé?

Har inte lyckats så bra med att lägga in en bild, men nu gör jag ännu ett försök. Var i Malmö på semestern. Har en kompis där med fler ufon än mig... Så en halv halsduk blev så här fin på en lyktstolpe.  :)

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #532 skrivet: 04 okt-10 kl 14:33 »
Rekordeliga handledsvärmare (med mer vidd uppe på armen, och tajtare över handen) med tumhål. Bara slätstickning 'inne i handen' för bekvämlighet och användbarhet. Första snart klar. Stickar i underbart gutegarn köpt av Frances:-*

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #533 skrivet: 04 okt-10 kl 16:07 »
Rekordeliga handledsvärmare (med mer vidd uppe på armen, och tajtare över handen) med tumhål. Bara slätstickning 'inne i handen' för bekvämlighet och användbarhet. Första snart klar. Stickar i underbart gutegarn köpt av Frances:-*

Vad fint!  :D

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #534 skrivet: 04 okt-10 kl 16:16 »

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #535 skrivet: 04 okt-10 kl 18:49 »
Vad fint!  :D

Ja, jättefint!  :D Är det sticksigt? Undrar eftersom det är guteull.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Evendim

• -
« Svar #536 skrivet: 04 okt-10 kl 19:41 »

"trycker på gilla-knappen"  :D

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #537 skrivet: 04 okt-10 kl 19:52 »
Ja, jättefint!  :D Är det sticksigt? Undrar eftersom det är guteull.

Näh. Jag upplever det inte sticksigt. Kanske har det med användningsområde att göra också - jag skulle nog inte sticka underbyxor av det. Kanske inte en direkt-mot-huden-halsduk heller. 'funderar' Men som handledsvärmare är de bara varma och snälla. Och fina.  :-[ Mössa kommer att bli alldeles finfint också.

Existens?

• Gäst
« Svar #538 skrivet: 05 okt-10 kl 07:04 »
Näh. Jag upplever det inte sticksigt. Kanske har det med användningsområde att göra också - jag skulle nog inte sticka underbyxor av det. Kanske inte en direkt-mot-huden-halsduk heller. 'funderar' Men som handledsvärmare är de bara varma och snälla. Och fina.  :-[ Mössa kommer att bli alldeles finfint också.

Men dom här långa taggarna som sticker ut flera centimeter runt om..de måste väl ändå vara lite sticksiga och opraktiska? Hur gör man om man ska ta på en jacka..eller av för den delen?

:D

Whippet

• Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
« Svar #539 skrivet: 05 okt-10 kl 07:26 »
Men dom här långa taggarna som sticker ut flera centimeter runt om..de måste väl ändå vara lite sticksiga och opraktiska? Hur gör man om man ska ta på en jacka..eller av för den delen?

:D

Fattar ingenting  ??? Poletten trillar ner  ;D Asgarvar...  ;D ;D ;D Generad över hur trögtänkt jag började dagen  :-[ 

:-* /Anette
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

379 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser