Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pågående handarbeten  (läst 107823 gånger)

Lenaaxel

• För mycket av det goda kan vara underbart!
    • Västergötland
SV: Pågående handarbeten
« Svar #500 skrivet: 01 maj-10 kl 00:05 »
Blåser liv i den här tråden med en halvfärdig gubbstrumpa.

fan vad snygg!!

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #501 skrivet: 01 maj-10 kl 08:56 »
Ja, snygg halvfärdig strumpa!  :D

Själv har jag ett nytt pågående projekt. En virkad solhatt i färgglatt ekologiskt bomullsgarn. Om solhatten blir hyfsat ok, är den tänkt som present till min lilla niece.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #502 skrivet: 01 maj-10 kl 13:57 »
Heja Skellefteå!

Tråkig klubbluva i läskig akryl. Men nu är det iaf bara att sy ihop eländet som är kvar.
Hoppas systersonen blir nöjd.. och att han är lite tjockskalligare än sin moster, kanske.. så den stannar i lagom höjd över ögonen på honom...

Korp

• Korp och Robert med barnen Ylva 7 år och Vide 3 år
    • Östergötland
    • Korps
« Svar #503 skrivet: 02 maj-10 kl 21:07 »
Håller på att täckbrodera framsidan till en medeltida axelremsväska. Det tar tid men blir fint när det blir färdigt, inte mkt kvar nu faktiskt.

Sydde en prinsessklänning i lila och silver till när dotter fyllde 7 år härom veckan. Hon blev jätteglad.

Nu kommer sommaren, odling, och alla djur osm ska ha sitt så det hinns inte med mkt handarbete då.
Bosatta i Rökstadtorpet vid vägens ände bortom kohagen. Där bor vi med 2 nordsvenska hästar, ett antal getter, sjutiioelva gotlanskaniner, ett par katter, linerödssvin och en sjuhelsikes massa sniglar.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #504 skrivet: 03 maj-10 kl 19:17 »
Har just provat min första CD-slända.  Den gick i spinn direkt.  Men jag provar igen!

Nån dag.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #505 skrivet: 03 maj-10 kl 19:21 »
Alltså... jag har en bebis som kommer om ca sju veckor. Och jag får ingenting gjort i handarbetsväg! Ja, det beror förstås på våren och odlingar mm, mm, men jag vill ju sticka! Jag har ju en sådan fin liten tröja som ligger där halvfärdig... *suck*
Höns, stickning och pelargoner

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #506 skrivet: 04 maj-10 kl 08:41 »
Jag hinner inte handarbeta just nu, trots att jag inte varken har eller ska ha barn. Det är svårt att komma igång. Men när jag väl börjar brukar jag få mer gjort än jag tror, det är lätt att tänka att man bara har 15 min innan man måste göra något annat, eller att man är för trött för att göra något på kvällen. Men OM man väl gör det så är det så avslappnande och tillfredsställande, man sover gott om natten. Åh, vad jag blev sugen på att börja handarbeta igen.

Behöver ju göra fler amplar i makrame, har fler växter som skulle må bra av att hänga istället för att stå i fönsterbrädan med huvuddelen av grönmassan i total skugga... Dessutom är de bra presenter, har ju redan gett bort 3 till min syster i födelsedagspresent förra året, men inte gjort dem klara ännu. Ska leta upp grejorna och börja ikväll.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Spångmurs

• Gästrikland
    • Spångmurs
« Svar #507 skrivet: 04 maj-10 kl 12:11 »
Väver på ett band som skulle bli mobilfodral men nu blir det för långt och jag är inte säker på att jag vill klippa sönder det i fler bitar. Är nästan nöjd med mönstret men hinner nog göra några små justeringar till innan varpen tar slut.
Vävt med brickor i lingarn 35/2, 20/2 och 16/2. Eget mönster.
Besök mitt hantverkshus!
www.spangmurs.se

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #508 skrivet: 04 maj-10 kl 12:49 »
Väver på ett band som skulle bli mobilfodral men nu blir det för långt och jag är inte säker på att jag vill klippa sönder det i fler bitar. Är nästan nöjd med mönstret men hinner nog göra några små justeringar till innan varpen tar slut.

Ah, så vackert!  :D
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #509 skrivet: 04 maj-10 kl 13:01 »

Jääääääääättevackert! :D

Humle

• Västerbotten
« Svar #510 skrivet: 05 maj-10 kl 07:57 »
Underbart band Spångmurs, det är allt några riktiga blåknutar till mönster. Snyggt OCH starkt band, men det tar tid att väva  :)
Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved.

manna

• -
« Svar #511 skrivet: 05 maj-10 kl 11:54 »
Har äntligen gjort färdigt gardinerna till sovrummet. Det tog inte många kvartar innan de var klara, så jag fattar inte varför det har dröjt så länge. Har väl varit bristande entusiasm, antar jag.

Koftan till lilla N är ännu inte klar, men jag funderar allvarligt på att stajla ungen till en kommande junifest. Hemstickad kofta och hemsydd klänning kan väl funka?

Mormorspläden är på g, men de långskaftade raggorna kom av sig. Jag ska försöka komma på banan igen när det gäller strumpstickningen. Frös så om benen i vinter, så raggor och benvärmare måste finnas i hemmet innan hösten!
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #512 skrivet: 05 maj-10 kl 12:40 »
Har äntligen gjort färdigt gardinerna till sovrummet. Det tog inte många kvartar innan de var klara, så jag fattar inte varför det har dröjt så länge. Har väl varit bristande entusiasm, antar jag.

Men det är ju som när jag igår målade klart den sista väggen i det blivande lilla skötrummet. Det tog en halvtimme. Och två veckor.  :P
Höns, stickning och pelargoner

Lucy

• Ett skogstroll i Tallinn
    • Övriga världen
« Svar #513 skrivet: 21 maj-10 kl 21:51 »
massor.. av broderier, jag tappar tålamodet när det blir fult. Har till och med några ofärdiga gigantiska broderier sedan jag var 15 under sängen hos mina föräldrar...
Här har jag nu massa blomsterbroscher, och broderade småsaker..
men värst är lagningshögen.. det är så trist att lappa

Ostschnitzeln

• Uppland
« Svar #514 skrivet: 24 maj-10 kl 22:06 »
Sjölv blev jag just färdig med mössan jag började sticka när det var kallt. Den gick under arbetsnamnet värdens vackraste mössa, nu vet jag inte riktigt längre, och var kanske mest ett första försök till mönsterstickning innan jag tar tag i nåt större.
Just ja, finns på bild här http://2.bp.blogspot.com/_5MopLUt7JX8/S_rbuOJ9gfI/AAAAAAAAAC0/aRW8E928KDM/s1600/100524+046.jpg

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #515 skrivet: 25 maj-10 kl 11:55 »
Jisses! Det var avancerat!  :o
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Varg-älva

• Finland
« Svar #516 skrivet: 14 jun-10 kl 16:37 »
Fjärde baby-filten snart klar. Undrar vad jag ska göra med dem???

Finns ingen baby på kommande, men det var bra projekt att slösa restgarner på.

Iris

• www.skinnarbo.se
    • Uppland
« Svar #517 skrivet: 14 jun-10 kl 21:05 »
Jag virkar, spinner å virkar, spinner å virkar, spinner...

Virkar på en ringväst med egenhändigt spunnet garn från mina gutar. Tar sån evighetstid. Och jag har fått "skador" i nacken så jag måste gå till kiropraktorn, kraftiga spänningar i rosettmuskeln (mycket lämpligt ord på muskeln). Kiropraktorn hade aldrig hört talas om virkskador  ::)

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
« Svar #518 skrivet: 14 jun-10 kl 22:24 »
Fjärde baby-filten snart klar. Undrar vad jag ska göra med dem???
Sticka ihop dem till en filt att ha i soffan eller lägg en och en på varsin stol ute...
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #519 skrivet: 14 jun-10 kl 23:27 »
Äntligen har jag gjort nånting, fast Ni tycker säkert att det är primitivt.  Ni vet, såna där nät som har varit omkring ensilagebalar?  Nu har jag tagit tag i dem och tvinnat ihop dem till en lång tråd, som blev ett rep, 21 meter långt, precis lagom till att binda upp några skivor som vi behövde.  Jag gjorde en primitiv slända av en enda tjock pinne, och höll till ute.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

384 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser