Tokrosa akrylgarnet blev en väska som repades upp och blev en stols'dyna' som repades upp och blev en pannlapp (i akryl? hallåååå...) som repades upp.. och sen, halleluja, var det någon som förbarmade sig över mig och tog emot garneländet när jag försökte (för hundrasjuttiofjärde gången) ge bort det.
Nu igång: stor virkad trekantssjal, enkel med vanliga fasta maskor bara. Grovt/tjockt ullgarn. Randig, i de färger jag har. Tillfälligt slut garn, hoppas få mer av en vän (tillika brorsans flickvän.. men hon var min vän lååångt innan hon blev hans flickvän. FAKTISKT. Min, min, min! Jag lärde känna henne när jag var sjutton och var ihop med HENNES galna brorsa. Så att en massa år senare lura på henne MIN galna bror känns som ett rättvist straff.)
Dessutom igång: Virkad tokluva av Anna-fått fiiiiint garn i liksom lite dimmigt turkos. Ska få en vacker kant av mörkblått när den är färdig. Känns som att jag 'borde' sticka en fin liten kofta till mitt obefruktade äggs framtida spädbarnstid, men det är liksom inte det handarbetstarmen VILL just nu. Så jag virkar glatt vidare.
Så småningom vill jag göra den här, dessutom...
(men med en rad rutor till.. känns inte mys att avsluta tröjor mitt på fluffiga viktminskningsmagen

)
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=114&d_id=1