Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pågående handarbeten  (läst 107940 gånger)

Ior

• I am a happy gal.
SV: Pågående handarbeten
« Svar #60 skrivet: 24 jul-09 kl 18:38 »
Ännu inte fler än ovan, men jag börjar få stickfrossa!
Hösten närmar sig ju! ;)
Den här vill jag göra.
« Senast ändrad: 30 jul-09 kl 20:16 av Ior »

Tvärslå

• Närke
    • Tvärslå - Fantasifulla Saker
« Svar #61 skrivet: 24 jul-09 kl 19:48 »
Ännu inte fler än ovan, men jag börjar få stickfrossa!
Hösten närmar sig ju! ;)
Den här vill jag göra.

Kjolen ?
Ja den är superfin  :)
Man lär så länge man lever, förhoppningsvis.

Korp

• Korp och Robert med barnen Ylva 7 år och Vide 3 år
    • Östergötland
    • Korps
« Svar #62 skrivet: 25 jul-09 kl 21:11 »
Har alltid flera på gång.  Just nu sitter jag (förutom att jag skriver här) och virkar ett lamm av ullgarn. Skall bli till barnen. Annars så är det mest vikingakläder och tillbehör till detta som blir gjort. Nålbundna mössor, brickband, väva tyg mm. Man hinner ju inte lika mkt nu när man bor på landet och försöker vara självhushållande som när man var yngre och utan barn och massa djur.

Härnäst på tur är en 1300-tals pung (liten väska), helbroderad samt en rosa sidenklänning a la 1200-tal till dottern.
Bosatta i Rökstadtorpet vid vägens ände bortom kohagen. Där bor vi med 2 nordsvenska hästar, ett antal getter, sjutiioelva gotlanskaniner, ett par katter, linerödssvin och en sjuhelsikes massa sniglar.

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
« Svar #63 skrivet: 26 jul-09 kl 14:08 »
Intressant, lägg ut bilder, blir så nyfiken...
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #64 skrivet: 26 jul-09 kl 14:29 »
Sitter och fluffar mina lovikkasockar på insidan med hjälp av en av mammas kardor.. de blir ljuuuuuvligt mysiga.. *glad*

Funderar på om jag verkligen ska orka avsluta fler projekt innan jag börjar på nåt nytt.
Vad är det för fånig regel egentligen? Vad ska jag med den regeln till???  >:(
 ;D

Varg-älva

• Finland
« Svar #65 skrivet: 26 jul-09 kl 17:13 »
Håller på med illgröna baby-sockor. Till min kusins nyfödda dotter.

Igår började jag att virka en basker och så måste jag ju sitta uppe tills den var klar, och sen var det lite garn kvar så det blev pulsvärmare. Och dem måste jag ju också göra klart. Fast inte helt. Ändarna måste fästas också....  ::)

Tvärslå

• Närke
« Svar #66 skrivet: 26 jul-09 kl 18:20 »
Sitter och fluffar mina lovikkasockar på insidan med hjälp av en av mammas kardor.. de blir ljuuuuuvligt mysiga.. *glad*

Funderar på om jag verkligen ska orka avsluta fler projekt innan jag börjar på nåt nytt.
Vad är det för fånig regel egentligen? Vad ska jag med den regeln till???  >:(
 ;D

Håller med LL, dumma regler - regler är väl till för att tänjas på ? Kanske ?
(Påbörjar en ny grej på direkten ;) )

Ior

• I am a happy gal.
« Svar #67 skrivet: 26 jul-09 kl 18:53 »
Håller med LL, dumma regler - regler är väl till för att tänjas på ? Kanske ?
(Påbörjar en ny grej på direkten ;) )

Iiiiiiiihhh!
Kalla inte Lotta Luvin för LL - det finns redan en annan forummedlem som heter så.

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #68 skrivet: 26 jul-09 kl 19:00 »
Iiiiiiiihhh!
Kalla inte Lotta Luvin för LL - det finns redan en annan forummedlem som heter så.

;D

Så länge ingen tror att vi är samma, så..  :-X

Tvärslå

• Närke
« Svar #69 skrivet: 26 jul-09 kl 19:30 »
Iiiiiiiihhh!

:o
AjAjAj jag är hemskt lessen - är inte tillräckligt insatt... sorry sorry  :-X

manna

• -
« Svar #70 skrivet: 29 jul-09 kl 08:05 »
Jaha. En tur till garnbutiken resulterade i att ett nytt projekt inhandlades. Det eftertraktade ullplädsgarnet var slut, så det fick bli en garnbeställning och väntan på färdig pläd. Köpte i stället garn till den klassiska "blåbärsmössan". Jag har aldrig stickat mönster tidigare, så en mössa känns som ett helt lagom stort projekt.

... i butiken fanns även små, små koftor... och jag blev alldeles mjuk i magen och villevilleville köpa garn till alla modeller, men jag stillade mig och insåg att det bara var hormonspel. Lilla N ska först ha sin mössa och sedan kan jag sticka koftor till henne och lillebror. Basta.
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #71 skrivet: 30 jul-09 kl 20:04 »
Jag har börjat sticka på en spetssjal i superlyxiga garnet Kid Silk Haze, som stått på önskelistan lääänge. Det går bra, men nu har jag kört fast på hur man stickar 2 aviga maskor tillsammans i den bakre maskbågen. Grrr, arbetet står ju helt still, ju.  >:(
Höns, stickning och pelargoner

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #72 skrivet: 01 aug-09 kl 00:36 »
Stickar en tokrosa väska av akrylgarnet som legat i skaparskåpet häruppe i norr och väntat på att jag ska få inspiration. Nästa projekt (jag har bestämt att jag måste avsluta ett 'gammalt' innan jag påbörjar ett nytt.. duktigare än så behöver jag faktiskt inte vara.. och det som ska avslutas är.. hmmm.. halsduken som behöver tofsar och fästa-trådar, kanske? Eller vad det nu kan tänkas vara som fattas på syrrans korta benvärmare...?) är virkad sjal i ullgarn.. inspirerad av Malines. :)

Väntar på att få kvarglömda kameran uppskickad från Varberg - sen kommer bilder!  :D

Erik Röde

• hemmapappa
« Svar #73 skrivet: 02 aug-09 kl 18:09 »
Nålbinder fortfarande vantar, men testar nu garn "Eskimå" istället för "Alaska". Efter detta par ska jag försöka lära mig Åsleknuten.

Gille

• -
« Svar #74 skrivet: 03 aug-09 kl 13:47 »
Klippte ut två fickor från ett gammal lakan och lekte med applikation i velour, till ett par mysbyxor utan fickor (bär alltid omkring på en näsduk så fickor måste jag ha). Ingen ning om hur det blir men kan visa sedan :)

Sedan ligger två disktrasor färdigstickade o väntar på virkade öglor. Om jag bara kunde hitta mina virknålar...
Kaninuppfödare och pelargontant.

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #75 skrivet: 03 aug-09 kl 13:57 »
Har börjat på en spetssjal i tunt,  handfärgat lyxgarn *mys*.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Ior

• I am a happy gal.
« Svar #76 skrivet: 04 aug-09 kl 17:14 »
Har börjat på en spetssjal i tunt,  handfärgat lyxgarn *mys*.

Har börjat på, och kommit halvvägs, med kjolen "Ruths Claudia" som jag länkade till tidigare.
Roligt är det att sticka spets...

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #77 skrivet: 04 aug-09 kl 23:14 »

Jättejätteroligt :)! Fast den sjalen jag stickar nu stickar man mönster även på avigsidan så det gäller att hålla tungan rätt i mun.

Vilket garn stickar du kjolen i?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

manna

• -
« Svar #78 skrivet: 05 aug-09 kl 09:15 »
Har börjat på, och kommit halvvägs, med kjolen "Ruths Claudia" som jag länkade till tidigare.

Men... jag har ju inte ens hunnit lägga upp maskorna till lilla Ns blåbärsmössa... Hur många timmar har dina dygn?
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Therese K

• Skåne
« Svar #79 skrivet: 05 aug-09 kl 09:39 »
Jag är ganska ny på handarbeten med vad roligt det är :D Har börjat sticka en liten filt till katten... :-* Hoppas han gillar den ;)
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Dela detta:

* Inloggade just nu

526 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser