Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pågående handarbeten  (läst 107896 gånger)

Pysslan

• Gäst
SV: Pågående handarbeten
« Svar #40 skrivet: 11 jul-09 kl 15:18 »

Lotta Luvin stickar sockor :) (hoppas du hittar hit!)

Hittade en länk med mönster på långskaftade sockor http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=103&d_id=26&lang=se

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #41 skrivet: 11 jul-09 kl 19:50 »
Lotta Luvin stickar sockor :) (hoppas du hittar hit!)

Hittade en länk med mönster på långskaftade sockor http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=103&d_id=26&lang=se

Jopp, jag hittade hit!

Stickar sockar i vackert lovikkagarn i olika rödbruna nyanser från bleekrödbrunt hela vägen till mörkbrunt. Det blir TJOCKA sockar som inte går ner i några skor, åtminstone om de inte är flera nummer för stora.. men det är precis så det är tänkt. Varma fötter på dragiga golv och generellt för MYS under kalla vintrar.
Semihöga skaft (32-33 cm eller så nerifrån hälspetsen till skaftets slut), och 'formstickade'.. efter mitt ben och min fot (och resårstickade heeela vägen från början till slut). MYYYYS!
Från början var planen att sticka dem STORA och tova ihop dem, men jag ångrade mig. Däremot ska de förstås ruggas och fluffas inuti.  :-[

Bild kommer nog så småningom.. men inte i brådrasket. Har ingen kamera här hos finMalines.
« Senast ändrad: 12 jul-09 kl 19:36 av LottaLuvin »

Pysslan

• Gäst
« Svar #42 skrivet: 11 jul-09 kl 20:16 »

Började på ett par sockor till en treåring igår. Har foten kvar på den andra så de ska väl bli klara med lite flit ikväll  :)

Varg-älva

• Finland
« Svar #43 skrivet: 12 jul-09 kl 19:23 »
Filten i rött och rosa är klar, likaså sockorna. Kvar är bara den oranga västen....

Ior

• I am a happy gal.
« Svar #44 skrivet: 16 jul-09 kl 07:36 »
Ett lapptäcke, ett par jeansshorts, tre tillklippta t-shirts, en stickad bolero, kalsonger och så dessa; ett par stickade jeans med påsydda detaljer. Jag är förälskad. :-[

De är ännu inte helt färdiga men kommer snart att dyka upp i tråden "skapat i textil..."
« Senast ändrad: 26 jul-09 kl 11:03 av Ior »

Charlotte

• -
« Svar #45 skrivet: 16 jul-09 kl 07:44 »
Ett lapptäcke, ett par jeansshorts, en stickad bolero, kalsonger och så dessa; ett par stickade jeans med påsydda detaljer. Jag är förälskad. :-[

De är ännu inte helt färdiga men kommer snart att dyka upp i tråden "skapat i textil..."
Åh, vilka gulliga!!!
Jag är också förälskad :-[
      Mvh
   Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Pysslan

• Gäst
« Svar #46 skrivet: 19 jul-09 kl 08:13 »

Väntar på att skrivaren ska få utspottat toss-mönstret från #4. Blir att ta itu med tossorna någon dag denna vecka. Har hoptagningen kvar på en vante, en halvfärdig barnvante + två tummar och foten på ett par sockor. (Och en massa trådar att fästa.)

Undrar när jag ska lära mej att inte börja på så många handarbeten  :-\

manna

• -
« Svar #47 skrivet: 19 jul-09 kl 08:56 »

Undrar när jag ska lära mej att inte börja på så många handarbeten  :-\

Är det fel att ha fler än ett (1) projekt igång samtidigt, tycker du? Jag skulle antagligen avlida av tristess om jag inte kunde växla mellan flera olika. För även om måndagen känns som perfekt för att sy gardiner, så är ju tisdagen mycket bättre lämpad att fördriva med tröjstickning. Och sedan dyker det ju upp helt nya idéer som ska testas... och sedan är gardinerna intressanta igen.
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Pysslan

• Gäst
« Svar #48 skrivet: 19 jul-09 kl 09:07 »
Är det fel att ha fler än ett (1) projekt igång samtidigt, tycker du? ...

Inte fel... tänkte bara att jag inte behöver ha 3 eller flera stickprojekt samtidigt. Förutom dessa håller jag på att sy shoppingkassar och grytlappar just nu. Har 4 virkprojekt, håller på med tråd(luffar)slöjd, lite scrapbooking och har plockat fram ull och tovningsnålar...

Då är dessa arbeten bara sådana jag kan se från där jag nu sitter. Sedan finns det nog andra undangömda, för att inte tala om dem jag skaffat material till...

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #49 skrivet: 19 jul-09 kl 09:57 »
Är det fel att ha fler än ett (1) projekt igång samtidigt, tycker du? Jag skulle antagligen avlida av tristess om jag inte kunde växla mellan flera olika. För även om måndagen känns som perfekt för att sy gardiner, så är ju tisdagen mycket bättre lämpad att fördriva med tröjstickning. Och sedan dyker det ju upp helt nya idéer som ska testas... och sedan är gardinerna intressanta igen.

Gärna projekt igång i olika material. Men inte för många i SAMMA material... inte för många påbörjade innan de förra avslutats.. eftersom jag blir stressad av att ha en massa OAVSLUTAT som bara ligger och väntar och ropar på mig. Projekt som Hålls Igång, är bara roligt!

Ior

• I am a happy gal.
« Svar #50 skrivet: 19 jul-09 kl 10:01 »
eftersom jag blir stressad av att ha en massa OAVSLUTAT som bara ligger och väntar och ropar på mig. Projekt som Hålls Igång, är bara roligt!

Blir också stressad, men jobbar bra under stress. ;)
Gärna flera stickningar och flera syprojekt på gång. Och annat pyssel, naturligtvis.

Tuina

• Jag är en skaparsjäl....
« Svar #51 skrivet: 19 jul-09 kl 11:04 »
Jag är en hopplös, 25- projekt- på- en- gång-människa......måste ha omväxling, annars blir jag uttråkad. Det är svårt att hålla sig till ett förehavande åt gången, när så mycket lockar....

Men för närvarande nålbinder jag ett par sockar till mig själv i ullgarner jag har växtfärgat, syr ett tenntrådsarmband till min syster, virkar en sjal, stickar en väst/klänning, virkar ett pannband åt älsta sonens kompis, stickar en poncho, väver ett band till en väska och lite andra småprojekt.....som jag inte ska trötta ut er med att rabbla upp =)

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #52 skrivet: 19 jul-09 kl 12:04 »
Nu blev jag också sugen på att brodera. Suger verkligen på det men, det är roligt. Skulle vilja göra en sån där käck bonad med något käckt ordspråk på. Sen skulle jag verkligen vilja göra något fräckt korsstygnsbroderi i ylle med en fet ros eller annan blomma som kan bli en kudde någon gång.

Käckt ordspråk (stulet härifrån alternativ.nu, minns inte av vem):

"Whatever you give a woman, she will make greater.

If you give her sperm, she'll give you a baby.
If you give her a house, she'll give you a home.
If you give her groceries, she'll give you a meal.
If you give her a smile, she'll give you her heart.

She multiplies and enlarges what is given to her.

So, if you give her any crap, be ready to receive a ton of shit."
« Senast ändrad: 19 jul-09 kl 12:17 av LottaLuvin »

Ior

• I am a happy gal.
« Svar #53 skrivet: 19 jul-09 kl 12:12 »
Käckt ordspråk (stulet härifrån alternativ.nu, minns inte av vem):

"Whatever you give a woman, she will make greater.

If you give her sperm, she'll give you a baby.
If you give her a house, she'll give you a home.
If you give her groceries, she'll give you a meal.
If you give her a smile, she'll give you her heart.

She multiplies and enlarges what is given to her.

So, if you give her any crap, be ready to receive a ton of shit."

Wow! Inte illa... :D

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #54 skrivet: 19 jul-09 kl 12:16 »
Jopp, jag hittade hit!

Stickar sockar i vackert lovikkagarn i olika rödbruna nyanser från bleekrödbrunt hela vägen till mörkbrunt. Det blir TJOCKA sockar som inte går ner i några skor, åtminstone om de inte är flera nummer för stora.. men det är precis så det är tänkt. Varma fötter på dragiga golv och generellt för MYS under kalla vintrar.
Semihöga skaft (32-33 cm eller så nerifrån hälspetsen till skaftets slut), och 'formstickade'.. efter mitt ben och min fot (och resårstickade heeela vägen från början till slut). MYYYYS!
Från början var planen att sticka dem STORA och tova ihop dem, men jag ångrade mig. Däremot ska de förstås ruggas och fluffas inuti.  :-[

Bild kommer nog så småningom.. men inte i brådrasket. Har ingen kamera här hos finMalines.

Funderade inte ens på att börja räkna upp de projekt som finns i min lägenhet uppe i norr.. Några av dem: Lapptäcke av gamla broderade bonader med fina budskap (det är så sorgligt att någons kärledsfulla arbete går förlorat bara för att det inte är COOLT att ha bonader på väggen.. så jag köper när jag hittar.. och tänker att det blir ett kärleksöverkast). Korta stickade benvärmare till syster. Ny påse till min sovsäck. I gladfärger. Stor glad halsduk (bara fästa trådar och göra fransar kvar.. men det blir liksom aldrig av). Sen finns det tyg till en massa väskor.. ska ta kort på inspirationsväskan när jag kommer hem! :D
Hmm.. just ja.. har visst en adventskalender påbörjad också. Det KAN vara allt.. men mer troligt är att jag har glömt hälften.  :-[

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #55 skrivet: 19 jul-09 kl 12:31 »
Jag är en hopplös, 25- projekt- på- en- gång-människa......måste ha omväxling, annars blir jag uttråkad. Det är svårt att hålla sig till ett förehavande åt gången, när så mycket lockar....

Men för närvarande nålbinder jag ett par sockar till mig själv i ullgarner jag har växtfärgat, syr ett tenntrådsarmband till min syster, virkar en sjal, stickar en väst/klänning, virkar ett pannband åt älsta sonens kompis, stickar en poncho, väver ett band till en väska och lite andra småprojekt.....som jag inte ska trötta ut er med att rabbla upp =)

Välkommen till forumet  :)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #56 skrivet: 19 jul-09 kl 18:16 »
Välkommen hit, Tuina:)

Är det förresten någon som seriöst vill träffas och sticka snart?! Om jag säger Österlen, lilla byn Hannas, onsdagen den 29 juli, är det någon som kommer då?
Höns, stickning och pelargoner

Tvärslå

• Närke
    • Tvärslå - Fantasifulla Saker
« Svar #57 skrivet: 19 jul-09 kl 22:37 »
Ja jisses flera projekt funkar bäst :)

Stickar 1 par vantar och nålbinder 3 par, hoppar mellan dom, syr en väska, syr små hästar, brodera 2 plånböcker som sen ska sys, en halv tunika på gång och några cykelsadelskydd också... nu när jag ser hur pass det igentligen är så kanske jag borde låta bli att börja på nya projekt och färdigställa några först ?

Men kniven mot strupen är bästa moroten och det drar ihop sej.
Man lär så länge man lever, förhoppningsvis.

Tuina

• Jag är en skaparsjäl....
« Svar #58 skrivet: 21 jul-09 kl 12:47 »
Tack till er som har hälsat mig välkommen och svarat och så!! Jag är som ni vet ny här, och jag har inte riktigt kommit underfund med hur man gör allt än. Vart man klickar för att gör vad mm. Men det lossnar nog snart =) Om det är någon som är intresserad, så heter jag Tuina på bilddagboken, där man man se mina färdiga arbeten och de jag håller på med. Även mina naturbilder och lite annat smått och gott.

I naturen hittar jag inspiration och går ständigt runt och tittar på naturens alla färger på mossa, växter och diverse annat och funderar hur jag ska kunna växtfärga fram just DEN nyansen på mitt garn......

Killen min gör mycket med, samiska trummor, indiantrummor, vikingainspererade skärbrädor, runstenar, vikingastolar och mycket mycket mer. Lite titt som tätt finns hans hantverk i min bilddagbok med, men man får nog bläddra en hel del för att hitta det är jag rädd......

Hur som haver, är det roligt att finnas här nu och roligt att bli varmt välkomnad =)

Tvärslå

• Närke
    • Tvärslå - Fantasifulla Saker
« Svar #59 skrivet: 21 jul-09 kl 16:17 »
Hejs Tuina
Jag har tittat på din bilddagbok och sett dina bilder - finfina vill jag säja :)
Skrev ett mess till dej där.
Lev väl
Man lär så länge man lever, förhoppningsvis.

Dela detta:

* Inloggade just nu

497 gäster, 1 användare
Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser