Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gröna ben på hedemora?  (läst 3391 gånger)

Mysgrisen

Gröna ben på hedemora?
« skrivet: 26 jun-09 kl 20:43 »
Jag upptäckte idag att en av våra kycklingar har gröna ben. Är det verkligen en hedemora då? Kan de ha gröna ben?

Nu är jag dock inte säker, eftersom jag är färgblind och har svårt att se skillnad på grönt och grått. Ska kolla med sambon i morgon vilken färg han tycker sig se.

Charlotte

• -
SV: Gröna ben på hedemora?
« Svar #1 skrivet: 07 jul-09 kl 23:22 »
Eftersom denna tråd urartat i något som inte alls handlar om Hedemorornas benfärg har jag flyttat bort tråden för att undvika mer OT gående.
  Tyvärr försvann alltså även relevanta svar på frågan tillsammans med div som inte har med Trådskaparens funderingar att göra. Pga citeringar hit och dit blir det omöjligt att få ett sammanhang i tråden längre.
 Antingen kanske Alternativs snälla hönskunniga medlemmar vill svara igen eller så finns ett alldeles eget forum för Lantrashöns med en kunnig Panel att ställa frågor till här:
www.kackel.se
                  Mvh Moderator Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Lycka

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 09 jul-09 kl 16:34 »
Här vill jag visa, att mitt tuppämne har ben,
som skiftar i grönt.
Hedemorahöns

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 09 jul-09 kl 16:51 »
Jag hade en höna som hade gröna ben, tror hon hade hedemora i sig men det var även andra svenska lantraser i henne..

Här är en bild som visar den starka gröna färgen på benen om man gemför med tuppen...

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #4 skrivet: 11 jul-09 kl 01:03 »
En tidigare BRA tråd om
GRÖNA ben

http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=7426.0
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Dela detta:

* Inloggade just nu

445 gäster, 2 användare
torbjorn, isa

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser