Samlade mejerirecept

Startat av Appeltorp 13, 24 Jun-09 kl 12:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Karinmjansson

Stort tack för de andra receptet sökte just ett utan grädde o mandel har du nån bra bruksanvisning oxå?

Karinmjansson

Tänk här har man  funderat varför inget svar har kommit.. Då visa de sig att de fanns sidan 2 o 3 .... Tekniken här är inte med jämnt:) :) provar Delsbo varianten .

ManPåGården

Har provat helt vanlig ost varianten. Nu ligger osten och mognar. Verkar helt okej. Inte så svårt, jag är nybörjare och bara gjorde som det stod typ.
Har provat att odla lite yoghurt bakteriekultur, blandar med egen hallonsylt, syndigt gott.
Tänker pröva lite av varje då jag har tillgång till mjölk hos grannen.
/Z
Älskar Natur dans Uppfinningar och människor

getalina

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Online just nu

615 Gäster, 3 användare
Petter B, Nataks, Linnea H
Som ni alla märker ser forumet galet ut just nu. Det är första steget i en stor uppdatering. I dag lördag börjar jag fila på att snygga till det lite så man känner igen sig. Alla buggar och knepigheter skickas gärna till petter@alternativ.nu eller postas i denna tråd  /Petter

* Forum

* Om Tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette