Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  funderingar kring häggmispelhäck  (läst 5756 gånger)

Elin-Isa

• Småland
funderingar kring häggmispelhäck
« skrivet: 24 jun-09 kl 08:26 »
Vi har en del av trädgården där vi skulle vilja ha ett rejält insynskydd. Funderade på ett två meter högt plank....men det skulle ju vara mycket mysigare om det var grönt och lummigt, kanske att häggmispel skulle funka? Har hört att den växer snabbt men vad är snabbt? antar att man får räkna med några år? Vill ju ha den i två meters höjden rätt så snart.  Är det någon som vet om häggmispel täcker mycket eller blir det lätt glest nertill?

Sommartorparn

SV: funderingar kring häggmispelhäck
« Svar #1 skrivet: 24 jun-09 kl 08:32 »
När jag informerade mig om häckar, såg jag att det ofta rekommenderas att ha något lågväxande framför det högväxande för att undvika gleshet. Fast då ska man ju ha plats för det. F ö är grannens häggmispel ganska tät där nere också, men jag vet ju inte hur den har beskurits förr om åren. Har bara bott här några år och den har inte växt sen vi flyttade hit.

Jan lindgren

« Svar #2 skrivet: 24 jun-09 kl 23:22 »
Hej!
Välj häggmispel. Ta en namnsort som är god. Utnyttja marken till produktion.
MVH
Jan

Elin-Isa

• Småland
« Svar #3 skrivet: 25 jun-09 kl 08:59 »
Ja det blir nog så men hur vet jag att sorten är god??

Dela detta:

* Inloggade just nu

354 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser