Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad är det för raser på de här kycklingarna?  (läst 953 gånger)

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
Vad är det för raser på de här kycklingarna?
« skrivet: 20 jun-09 kl 22:05 »
Förmodligen är de gatukorsningar, men skulle vara kul att höra lite vad det kan vara för något iblandat åtminstone =)

Den med störst kam har jag listat ut kan vara en gökfärgad marantupp?!
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

JennyN

• Jennys frön & sånt
SV: Vad är det för raser på de här kycklingarna?
« Svar #1 skrivet: 23 jun-09 kl 16:59 »
Den vita/ljusgrå är väääldigt lik min isbarkyckling.  :)

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Vad är det för raser på de här kycklingarna?
« Svar #2 skrivet: 29 jun-09 kl 22:32 »
Jag har nu pratat med uppfödaren och hon nämnde grönvärpare (JennyN kan ha rätt om isbar då), orpington (kan det vara den som är ljusbrun?), blomme (den brunspräckliga kanske) och maran (tuppen då tror jag).
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

469 gäster, 2 användare
Nataks, Eva-Lena Aldrin Björkman

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser