Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  SEMINARIUM OM TRADITIONELL SKINNGARVNING  (läst 1660 gånger)

Kaylaza

• -
    • Pinglans fotosida
SEMINARIUM OM TRADITIONELL SKINNGARVNING
« skrivet: 18 jun-09 kl 12:23 »
Jag fick denna inbjudan skickad till mig, och eftersom det i mailet stod att jag gärna skulle sprida den vidare, anser i varje fall jag att detta forum är en bra plats att lägga upp den på  :D

Kostnad för båda dagarna är 770:- och då ingår all mat utom lördagens frukost. Rum kan hyras antingen i skolans internat, eller på vandrarhem inne i Sveg (mer info om det skall finnas på hemsidan. Jag har dessvärre ingen aning om ifall det går att lägga till den pdf-inbjudan jag fick här).

INBJUDAN TILL

SEMINARIUM OM TRADITIONELL SKINNGARVNING
13-14 NOVEMBER 2009
PÅ BÄCKEDALS FOLKHÖGSKOLA I SVEG

Seminariet arrangeras av Bäckedals Folkhögskola i Sveg och NAPTEK, nationellt program för traditionella kunskaper och biologisk mångfald på Centrum för biologisk mångfald i Uppsala.
Inbjudan och blankett för intresseanmälan finns som bifogade filer till detta mail. Inom några dagar finns de även på hemsidorna nedan. Sprid gärna informationen vidare!

VÄLKOMMEN MED INTRESSEANMÄLAN!

Bäckedals folkhögskola
Box 206
842 22 Sveg
0680-16670
asa.wilhelmsson@jll.se

www.backedal.fhsk.se

www.naptek.se
Det bästa med att vara nörd är att andra nördar förstår en.

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
SV: SEMINARIUM OM TRADITIONELL SKINNGARVNING
« Svar #2 skrivet: 20 jun-09 kl 09:04 »
Jag med!
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

gimskogen

• gimskogen.se
« Svar #3 skrivet: 12 aug-09 kl 10:36 »
när var sista anmälnings dantill denna kurs?
 ???
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

Nässelhäxan - babsan

• Nässlor - naturens gåva
    • -
    • Nässelhäxan
« Svar #4 skrivet: 18 aug-09 kl 12:07 »
Jag hittade ingen ytterligare information på folkhögskolans webbsida ...? Är nyfiken, men undrar vad som menas med "seminarium". Är det bara för redan kunniga? Eller har man någon behållning om man är nybörjare?

Dela detta:

* Inloggade just nu

513 gäster, 2 användare
ärt, Undine

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser