Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dvärg och Faverolle tillsammans??  (läst 1560 gånger)

kluck

Dvärg och Faverolle tillsammans??
« skrivet: 17 jun-09 kl 10:01 »
Hej har haft besök av räven i vår  som tog 5 höns + tuppen  :(. Men vill ändå ha kycklingar i sommar :D. Stället på Tjörn dår vi vanligtvis köper hönorna har tyvärr också haft besök av nåt mystiskt djur som tog alla hönsen när de var på semester!
Men har en granne som har Faverolle höns                                                                                                                                             (tror jag, har alldrig fått tillfälle att kolla närmare på hönsen)
Men till min fråga:Skulle mina höns trivas om jag lät  ca 2-3 Faverolle gå tillsammans med mina små dvärghöns??

tack på förhand

Lycka

• Ångermanland
SV: Dvärg och Faverolle tillsammans??
« Svar #1 skrivet: 17 jun-09 kl 11:14 »
Inga problem om du tar kycklingarna samtidigt,
 annars får du skola in dem.
Hedemorahöns

kluck

« Svar #2 skrivet: 17 jun-09 kl 11:41 »
Okej bra att veta
:p

kluck

« Svar #3 skrivet: 17 jun-09 kl 14:11 »
okej men funkar det att ha en dv kockin tupp till stora höns som Faverolle??

katie

• Bohuslän
    • Borderlites
« Svar #4 skrivet: 17 jun-09 kl 17:52 »
Japp, han kan para sig med de stora.
Kompisen har just nu korsningskycklingar. Mamman kochin (stor) och pappan dvärg kochin.
Hönorna var snälla nog att lägga sig ner när han skulle på.
Delar hus med 6 border collies och 2 katter. Ute har jag angorakaniner och en fårflock. Har planer på att skaffa angoragetter.
http://www.123minsida.se/hostagarden
http://hostagardensfarochangora.blogspot.com/

kluck

« Svar #5 skrivet: 17 jun-09 kl 18:16 »
haha okej får väl skicka in lite bilder på mina kommande `"blandisar" då. Men om dv tuppen parar sig med de stoora hönorna blir hönans ägg mindre då?

Anna

• -
« Svar #6 skrivet: 17 jun-09 kl 22:20 »
Hönans äggstorlek har bara med hennes kropp att göra. Däremot kan det bli en mindre kyckling i ägget eftersom den blir mittimellan fast blir till i ett stort ägg. Om det kan ställa till det vet jag ej.
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #7 skrivet: 17 jun-09 kl 22:25 »
Jag har fått fram en minikyckling ur ett ägg på över 100g... Blev väldigt förvånad när syskonet som var i den storleken man förväntade sig satt bredvid den där lilla svarta saken...  :o
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

kluck

« Svar #8 skrivet: 27 jun-09 kl 18:43 »
haha ukej ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

467 gäster, 2 användare
JoeDirt, pow

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser